«دیو و ماه‌پیشونی» را مسکوت گذاشته‌ام/ صدای هنرمندان را به مسئولان برسانید | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۵
فرزاد اژدری در گفتگو با صبا:

«دیو و ماه‌پیشونی» را مسکوت گذاشته‌ام/ صدای هنرمندان را به مسئولان برسانید

فرزاد اژدری درباره آخرین وضعیت سریال شبکه نمایش خانگی خود و دیگر فعالیت این روزهایش توضیحاتی را ارایه داد.

فرزاد اژدری کارگردان و تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره آخرین وضعیت سریال «دیو و ماه‌پیشونی» که قرار بود برای شبکه نمایش خانگی تولید کند، عنوان کرد: این سریال به تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی تا مرحله‌ای پیش رفت اما به دلیل مسایل پروانه ساخت و یکسری مسایل دیگر فعلا این پروژه را مسکوت گذاشته‌ایم و ترجیح می‌دهم در حال حاضر درباره آن اطلاعاتی ندهم چراکه با دوستان در حال گپ و گفت هستیم و زمانی که به نتیجه نهایی رسیدیم درباره آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون کاری در دست تولید ندارم اما چندین فیلمنامه نوشته‌ام و به دنبال آن هستم تا بتوانم کاری را آغاز کنم البته با شرایط این روزهای جامعه زمان قطعی شروع کار مشخص نیست.

این کارگردان بیان کرد: امیدوارم همه هنرمندان جامعه در این روزها به لحاظ مالی و اقتصادی تامین باشند و کسی کمبودی نداشته باشد چراکه هنرمندان جامعه، قشر بسیار مظلوم و بی‌دفاعی در برابر این بیماری هستند و امیدوارم خدا به همه آن‌ها کمک کند.

اژدری درباره موضوع فیلمنامه‌هایی که در دست دارد، خاطرنشان کرد: چند فیلمنامه در سال‌های اخیر نوشته‌ام که تعدادی در ژانر کودک و بقیه برای نوجوانان هستند و فیلمنامه‌ها در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت شده است.

وی افزود: کار دیگری در ژانر وحشت برای بزرگسالان نوشته‌ام و همچنین ۲ طرح سریال شبکه نمایش خانگی برای نوجوان دارم که باتوجه به شرایط موجود و سخت‌گیری‌های زیادی که برای مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی وجود دارد و به حق هم هست، تا قرعه به نام ما بیفتد کمی طول می‌کشد.

آینده برایمان کمی مبهم است

این تهیه‌کننده سینما در پاسخ به این پرسش که از بین سریال شبکه نمایش خانگی و فیلم سینمایی کدام یک برایش در اولویت ساخت قرار دارد، مطرح کرد: هر اتفاق مثبتی که برایم بیفتد، استقبال می‌کنم اما شرایط به گونه‌ای است که تصمیم من تنها کافی نیست و تصمیم جمعی و حضور سرمایه‌گذار لازم است. باید بگویم آینده برایمان کمی مبهم است اما امیدوارم هستیم و تمام گفتگوها را به پس از عبور از بحران کرونا در تهران موکول کرده‌ایم.

اژدری با اشاره به اینکه رسانه‌ها در شرایط این روزهای جامعه می‌توانند صدای هنرمندان را به گوش مسئولان برسانند، اظهار کرد: باید از پیشکسوتان ما در تئاتر و سینما حمایت شود. گروه‌های خاصی در حال ساخت فیلم و سریال هستند اما تعداد زیادی از افراد بیکار هستند، بیمه ندارند و شاید در خانه سینما نیز عضو نباشند. همچنین خیل عظیمی از آن‌ها در شهرستان‌ها گرفتار مشکلات معیشتی هستند.

وی ادامه داد: شاید رسانه‌ها بتوانند کمک کنند و صدای این عزیزان را به گوش مسئولان برسانند تا آن‌ها برای هنرمندان در این ایام چاره‌ای بیندیشند. البته قبل از کرونا نیز با حضور برخی سلبریتی‌ها و افرادی که همه جا هستند، فضای رسانه‌ها را در دست دارند، کار سخت بود چراکه این افراد اجازه نمی‌دهند برخی دیگر به ویژه افراد بااستعداد در شهرستان‌ها کار کنند.

این کارگردان در پایان تصریح کرد: حدود یک سال می‌شود که برخی از افراد مانند دستیاران کارگردان و… کار نکرده و تنها منبع درآمد خود را از دست داده‌اند. من فکر می‌کنم شاید بتوان بخشی از جریمه‌هایی را که باتوجه به محدودیت‌های کرونایی اعمال شده است، برای فرهنگ و هنر خرج کرد و شاهد این نباشیم که شاید اگر هنرمندی اگر توانایی مالی بیشتری داشت به این راحتی تسلیم مرگ نمی‌شد. برخی هنرمندان تکرارشدنی نیستند و باید با مراقب از آن‌ها به لحاظ جسمی، مالی و روحی گنجینه‌هایمان را حفظ کنیم.

عکس از فواد اشتری است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است