هنرستان‌های کشور توسعه کمی و کیفی می‌یابند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۶
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هنرستان‌های کشور توسعه کمی و کیفی می‌یابند

توافقنامه گسترش همکاری‌های آموزشی فرهنگی و هنری بین وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید.

به گزارش صبا، سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به امضای تفاهمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش گفت: از ۲ سال پیش جلسات و مذاکراتی از طرف معاونت امور هنری و دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری برای مسایل هنر در آموزش و پرورش و هنرستان‌ها انجام شد و به امضای تفاهمنامه میان ۲ وزارتخانه رسید، البته در این تفاهمنامه علاوه بر امور هنری مانند موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و موضوع آموزش هنر که در حوزه معاونت هنری است، همکاری‌هایی در زمینه فرهنگی و کتاب، فعالیت‌های سینمایی، رسانه‌ای و قرآنی نیز تعریف شده است.

وی افزود: تقویت آموزش هنر و پرورش هنری دانش آموزان از ضرورت‌های جدی است که در این تفاهمنامه نیز مورد توجه قرار گرفته است. آموزش مناسب هنر می‌تواند کودکان و نوجوانان را از مدارس با هنر و آثار هنری حرفه‌ای و مبتنی بر فرهنگ و اندیشه آشنا کند و سلیقه هنری آنان را پرورش دهد و به تشخیص سره از ناسره در هنر کمک کند. ممکن است این دانش آموزان در آینده هنرمند نشوند اما با آموزش هنر خلاق به طور مستمر و جدی در مدارس در آینده به مخاطبان حرفه‌ای هنر تبدیل می‌شوند که با شناخت هنری و آگاهی به مسایل و جریان‌های هنری گذشته و امروز انتخاب کنند و مخاطب حرفه‌ای هنر باشند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به هنرستان‌ها به عنوان مراکز مهم، معتبر و تاثیرگذار آموزش هنر اظهار کرد: هنرستان‌های هنرهای زیبا که بعضی از آن‌ها سابقه بیش از صد سال دارند نقش موثری در آموزش هنر داشته‌اند و دارند و بسیاری از هنرمندان شاخص امروز کشور آموزش هنر را در هنرستان‌ها آغاز کردند و هنر را آموختند. یکی از مواردی که با وزارت آموزش و پرورش گفتگو شد و در تفاهمنامه نیز آمده است توسعه کمی و کیفی هنرستان‌های کشور است. البته در سه سال اخیر نیز با پیگیری‌های معاونت امور هنری و مشارکت و همراهی استان‌ها تعداد هنرستان‌های کشور افزایش ۲۵ درصدی داشته و از ۴۰ هنرستان به ۵۰ هنرستان رسیده است، بر اساس این تفاهمنامه افزایش تعداد هنرستان‌ها در کشور و همچنین ایجاد زمینه تقویت کیفی آموزش از نظر منابع، مدرسان، امکانات و فضاهای مورد نیاز آموزشی و… دنبال می‌شود.

حسینی یکی از ویژگی‌های تفاهمنامه را توسعه کسب و کارهای آموزش هنر دانست و خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از آموزشگاه‌های هنری و موسسات فرهنگی هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در طرح مهارت آموزی هنرستان‌های کاردانش و نیز طرح ایران مهارت فعال خواهند شد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان جوان در زمینه هنر و مراکز آموزشی متعدد هنر و ظرفیت‌های هنری کشور، المپیاد هنر در کنار المپیادهای علمی و ادبی می‌تواند برنامه‌ریزی و برگزار شود و فرصتی برای معرفی برگزیدگان جوان هنری در کنار جشنواره‌های هنری که برای استعدادیابی برگزار می‌شود، فراهم شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است