شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان موسیقی هستیم/ فشار اقتصادی بر هنرمندان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲
میلاد کیایی در گفتگو با صبا:

شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان موسیقی هستیم/ فشار اقتصادی بر هنرمندان

میلاد کیایی به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه موسیقی و استاد نوازندگی سنتور از رفتار مسئولان در دوره بحران کرونا انتقاد کرد.

میلاد کیایی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: حدود یک سال می شود که بیماری کرونا مشکلات بزرگی برای همه کشورهای دنیا به وجود آورده است که مهم ترین آن ها مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: بیشتر مردم با این مشکلات رو به رو هستند و هنرمندان حوزه موسیقی هم فقط از طریق تدریس آنلاین زندگی خود را می گذرانند ولی هنرمندان جوان نمی توانند تدریس کنند در نتیجه باید فکر اساسی برای آن ها شود.

کیایی تاکید کرد: مهم ترین سوال این است که چرا نهادهای مربوطه هیچ قدم مثبتی برنمی دارند. در حالی که با کوچک ترین کارها می توانند هنرمندان را امیدوار کنند ولی در این چند ماه فقط شاهد سکوت و بی تفاوتی مسئولان بوده ایم.

این آهنگساز با اشاره به اینکه هنر نباید از بین رود و هنرمندان برای ادامه فعالیت خود باید انگیزه داشته باشند، خاطرنشان کرد: واقعا دلیل اینکه کنسرتی برگزار نمی شود چیست؟ یعنی فقط در سالن های برگزاری کنسرت پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود؟ حتی سالن های سینما و تئاتر هر چند محدود ولی بازگشایی شدند در نتیجه مسئولان و نهادهای مربوطه باید پاسخ واضح و روشنی به این سوال ها بدهند.

وی افزود: البته که من موافق این هستم در خانه بمانیم تا از دست این بیماری خلاص شویم ولی شاید هنرمندان دیگر دوست داشته باشند با رعایت پروتکل های بهداشتی به صحنه روند. موضوع مهم دیگر این است که چرا دولت از برگزاری کنسرت های آنلاین حمایت متداومی نمی کند زیرا این کنسرت ها هم می تواند منبع درآمدی برای هنرمندان باشد و هم اینکه مردم شاد شوند.

این نوازنده پیشکسوت سنتور در پایان گفت: اوایل این بیماری همه دست به دست هم داده بودند و از طریق فضای مجازی کمک می کردند تا قرنطینه راحت تر بگذرد ولی انقدر وضعیت اقتصادی بد شده است که هیچ هنرمندی دیگر مثل قبل حس و حال خلق اثر ندارد. امیدوارم هر چه سریع تر یا از شر این بیماری خلاص شویم و یا اینکه مسئولان این حوزه فکری به حال هنرمندان کنند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است