رکورد عجیب فیلم جدید تارانتینو/ بلایی که سر هالیوود آمد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۸

رکورد عجیب فیلم جدید تارانتینو/ بلایی که سر هالیوود آمد

«روزی روزگاری در هالیوود» جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو در کمال شگفتی دومین فیلم اوریجینال سال 2019 میلادی تا به امروز لقب گرفته که توانسته بیش از 100 میلیون دلار بفروشد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از بی‌بی‌سی، «روزی روزگاری در هالیوود» جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو در کمال شگفتی دومین فیلم اوریجینال سال ۲۰۱۹ میلادی است که توانسته تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی کسب کند.

«روزی روزگاری درهالیوود» فیلمی است با داستانی ساختگی که البته شخصیت های حقیقی مانند چارلز منسون نیز در گوشه و کنار آن جای گرفته اند. این فیلم در عین ناباوری در کنار فیلم ترسناک «ما» ساخته جوردن پیل تنها فیلم های اوریجینال و اصیل سال ۲۰۱۹ هستند که توانسته اند بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی بفروشند.

در سال ۲۰۱۹ همه فیلم هایی که تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخته اند به جز این دو فیلم یا دنباله فیلم های سال های گذشته بوده اند یا اسپین‌آف و یا بخشی از یک فرنشایز سینمایی را تشکیل می داده اند.

این آمار گواه این جمله اسکات مندلسون منتقد فوربس در نقد فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» است که گفته بود: دی‌کاپریو آخرین ستاره سنتی سینماست.

در سال جاری میلادی فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» تاکنون با ۸۵۸ میلیون دلار فروش در صدر گیشه آمریکای شمالی قرار گرفته است و احتمال می رود که تا پایان سال نیز این جایگاه را از دست ندهد. پس از این فیلم، لایواکشن «شیرشاه» با ۴۷۳ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار دارد. «کاپیتان مارول»، «داستان اسباب بازی ۴» و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» در جایگاه های بعدی پرفروش ترین فیلم های سال جاری میلادی قرار گرفته اند.

نکته جالب این که آمار سال گذشته گیشه بریتانیا و ایرلند نیز به همین صورت بود. دنباله ها، اسپین‌آف ها و فرنشایزهای ساخته هالیوود بر گیشه سینماهای آن سرزمین نیز مسلط بودند. سال گذشته «انتقام جویان: جنگ ابدیت»، «ماما میا!» و «شگفت انگیزان ۲» پرفروش ترین های سال بریتانیا بودند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است