ماجرای لاک‌پشتی که تصمیم می‌گیرد پنگوئن شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۱
معرفی کتاب؛

ماجرای لاک‌پشتی که تصمیم می‌گیرد پنگوئن شود

کتاب «روزی که لاک‌پشت پنگوئن شد» نوشته والری گورباچف با ترجمه شیوا حریری از سوی نشر چشمه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «روزی که لاک‌پشت پنگوئن شد» نوشته والری گورباچف با ترجمه شیوا حریری در نوبت چاپ اول از سوی نشر چشمه به چاپ رسید.

این کتاب از مجموعه «قصه‌های دوستی» توسط بخش کودک و نوجوان نشر چشمه با عنوان کتاب چ منتشر شده است.

والری گورباچف درباره نوجوانی خود در این کتاب نوشته است: «از وقتی یادم می‌‌آید نقاشی می‌کشیدم. در ۱۴ سالگی باید راه آینده‌ام را انتخاب می‌کردم. پدرم می‌خواست ریاضی بخوانم اما من دلم می‌خواست تصویرگری کنم بنابراین به مدرسه هنر رفتم. سال‌ها به عنوان کاریکاتوریست در مجله پیر کار کردم اما بعد فهمیدم که دوست دارم برای کتاب‌های کودک نقاشی بکشم و همین کار را کردم.»

همچنین شیوا حریری مترجم کتاب درباره دوران کودکی خود می‌گوید: «بچه که بودم کتاب‌ها و کلمه‌ها بهترین دوستانم بودند و وقتی بزرگ شدم مهم ‌ترین کارم. نمونه‌خوانی، ویراستاری، کتاب‌فروشی، روزنامه‌نگاری و ترجمه. می‌بینید، همه‌اش به کلمه و کتاب ربط دارد.»

ماجرای کتاب از این قرارست: «لاک‌پشت کوچولو آن‌قدر از خواندن کتاب زندگی پنگوئن‌ها هیجان‌زده شده که دلش می‌خواهد پنگوئن شود. همه دوستانش در مهدکودک هم دوست دارند مثل لاک‌پشت کوچولو پنگوئن شوند. آن‌ها مثل پنگوئن‌ها روی شکم‌شان سر می‌خورند و خواب‌های پنگوئنی می‌بینند و یک روز خیلی عالی پنگوئنی را می‌گذرانند.»

این کتاب راهنمای خوبی است برای والدین و معلم‌ها تا با تخیل فرصتی برای یادگیری فراهم کنند.

کناب «روزی که لاک‌پشت پنگوئن شد» در ۳۵ صفحه با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان به همت بخش کودک و نوجوان نشر چشمه روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است