جایزه پنج میلیون تومانی برای نفرات اول تا سوم لیگ کمانچه/ داوران انتخاب شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۰

جایزه پنج میلیون تومانی برای نفرات اول تا سوم لیگ کمانچه/ داوران انتخاب شدند

کورش بابایی و مهرزاد اعظمی‌کیا، داوران دومین دوره رقابت‌های کمانچه‌نوازی شدند.

لیگ جهانی کمانچه‌نوازیبه گزارش صبا به نقل از گروه خبری لیگ جهانی موسیقی، موسسه لیگ جهانی موسیقی در دومین گام از رقابت‌های آنلاین کمانچه‌نوازی سراغ کورش بابایی و مهرزاد اعظمی‌کیا رفته است.

لیگ جهانی موسیقی که پیش از این با علی قمصری در لیگ تار، شاهو عندلیبی در لیگ نی، کامران منتظری و جعفر قاضی عسکر در لیگ تمبک و پویا سرایی در لیگ سنتور همکاری کرده است، در دومین سری از رقابت‌های کمانچه از استاد کورش بابایی نوازنده مطرح کمانچه و از شاگردان زنده یاد پرویز مشکاتیان، دعوت به داوری کرده است.

کورش بابایی در ارتباط با نقش وی به عنوان داور این رقابت‌ها بیان کرد: باعث خوشحالی ماست که بار دیگر هنرمندان جوان ایران را از این طریق دنبال می‌کنیم و روند پیشرفت را تا آن‌جا که در توانمان باشد برای آنان ایجاد کنیم. یکی از اهداف ما در انتخاب آثار، بزرگداشت یاد و آثار استاد صبا بوده است که تمامی این آثار هم از آهنگسازی‌های ایشان انتخاب شده است. امید است در پایان این لیگ بتوانیم تاثیر این نوع رقابت را در پیشرفت کمانچه‌نوازی شرکت‌کنندگان ببینیم.

مهرزاد اعظمی‌کیا داور دیگر لیگ کمانچه نیز عنوان کرد: من تاثیر برگزاری لیگ قبلی کمانچه را در بین هنرجویان دیدم و متوجه شدم که با این نوع رقابت‌ها می‌توانیم شور و نشاطی برای کمانچه‌نوازان ایجاد کرده در عین حال که انگیزه تمرین و پیگیری یادگیری این ساز را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم. بسیار خوشحال هستم که این بار با حضور استاد بابایی، با یک سنجش دقیق‌تر به پیشرفت هنرجویان کمک کنیم.

پدرام بها آبادی، بنیانگذار و مدیر عامل لیگ جهانی موسیقی، از قوانین لیگ کمانچه اطلاعاتی به شرح زیر را ارایه کرد: هزینه ورودی این لیگ ۶۰ هزار تومان بوده و جایزه نقدی این لیگ برای رتبه‌های اول تا ششم به مبلغ پنج میلیون تومان است. مهلت ثبت‌نام در این لیگ تا ۱۴ آذرماه است و علاقمندان به شرکت می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت لیگ جهانی موسیقی آدرس www.musicworldleague.com  در لیگ کمانچه شرکت کنند. این لیگ با کد mwl-sp34 در وب‌سایت لیگ جهانی موسیقی ایجاد شده است.

بها آبادی، همچنین از ایجاد یک تکنولوژی سریع در ثبت‌نام و عضویت شرکت‌کنندگان در وب‌سایت لیگ جهانی موسیقی صحبت کرد که باعث شده است شرکت‌کننده در عرض ۱۰ ثانیه ثبت‌نام خود در وب‌سایت را انجام داده و دشواری خاصی نداشته باشد.

آثار رقابتی این لیگ از آثار استاد صبا انتخاب شده است که در دستگاه‌های مختلف تقسیم شده‌اند. این آثار شامل قطعه «دو ضربی بیات ترک»، «در قفس و رقص چوپی قاسم آباد»، «زرد ملیجه دشتی»، «چهار مضراب بیات ترک» و «به زندان شوشتری» هستند.

این شبکه اجتماعی که سعی در برگزاری رقابت‌های آنلاین موسیقی دارد، به تازگی با تفاهم‌نامه‌هایی با موسسات سوئدی و آلمانی لیگ‌های خارجی را نیز برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است