برگزاری دومین «جشنواره ملی شعر دانشجویی» به شکل آنلاین | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۷

برگزاری دومین «جشنواره ملی شعر دانشجویی» به شکل آنلاین

دومین دوره «جشنواره ملی شعر دانشجویی» با تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های آموزشی و از طریق برگزاری محفل‌ها و کلاس‌های برخط برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، دومین دوره «جشنواره ملی شعر دانشجویی»، با وجود شرایط همه‌گیری ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها، برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، به‌دلیل شرایط عمومی ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ و نیز متناسب با تمرکز فعالیت‌های دانشجویی و دانشگاهی بر ارتباطات برخط (آنلاین)، دومین دوره «جشنواره ملی شعر دانشجویی» نیز با تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های آموزشی و از طریق برگزاری محفل‌ها و کلاس‌های برخط، برگزار خواهد شد.

نخستین دوره «جشنواره ملی شعر دانشجویی» از ۲۷ شهریورماه سال ۱۳۹۸ به‌طور رسمی فعال شد. مراحل ثبت نام، شرکت و داوری این جشنواره ملی که سالانه توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود، به‌صورت الکترونیکی و از طریق پایگاه اینترنتی رویتاب انجام می‌شود.

محفل‌های شعری نخستین دوره‌ جشنواره‌ ملی شعر دانشجویی نیز از روز ملی شعر و ادب سال گذشته در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آغاز شد و در دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه زنجان، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه گرگان و دانشگاه الزهرا(س) ادامه یافت.

در این رویدادها، علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی و شعرخوانی دانشجویان و استادان دانشگاه، مراسم تجلیل و اهدای نشان «رودکی» به محمدرضا شفیعی کدکنی، ساعد باقری، محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی و ناصر فیض، هر کدام زیر یک شاخه شعری برگزار شدند.

در دور نخست جشنواره نیز پس از شیوع ویروس کرونا که به لغو برخی از محفل‌های جشنواره در دانشگاه‌های مختلف کشور انجامید، آیین پایانی نخستین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی، روز دهم تیرماه سال جاری، همزمان با روز نکوداشت صائب تبریزی، به‌صورت برخط برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.
انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است