آثار مخزن آرشیو مرکزی تلویزیون HD می‌شود/ توجه به برون‌سپاری در تولید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۱
رییس سازمان صداوسیما خبر داد:

آثار مخزن آرشیو مرکزی تلویزیون HD می‌شود/ توجه به برون‌سپاری در تولید

رییس سازمان صداوسیما می‌گوید آرشیو مرکزی سازمان قلب صداوسیماست و این سازمان با جدیت تمام برای HDسازی مخزن و گنجینه خود حرکت می‌کند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صداوسیما در اختتامیه هفدهمین اجلاس فناوری رسانه که روز گذشته ۱۱ آذرماه برگزار شد، با تجلیل از همکاران فنی در تهران و مراکز استان‌ها یکی از اهداف این اجلاس را تجلی تلاش مهندسان فنی صداوسیما دانست و گفت: برگزاری اجلاس هفدهم بر بستر فضای مجازی با در نظر داشتن شرایط کرونایی، نمونه این همت و تلاش همکارانم در حوزه فنی است.

رییس سازمان صداوسیما HDسازی و تحقق HD شدن شبکه‌ها را نقطه عطف تاریخی در صداوسیما دانست و گفت: این طرح رهاورد خوبی برای مردم ایران دارد و آغاز راهی است که حوزه‌های فنی ما باید آن را به‌درستی طی کنند تا به سر حد کمال آن برسند.

وی با اشاره به لزوم تجهیز استودیوها و استفاده از دیگر ملزومات فنی برای کامل شدن این راه بیان کرد: مردم ایران بیشترین بهره را از این فناوری خواهند برد زیرا این فناوری به چرخه تولید با کیفیت بالاتر کمک می‌کند.

آرشیو مرکزی سازمان در مسیر HD شدن

علی عسکری از HDسازی منابع و محتوا به‌عنوان گام بعدی معاونت فنی یاد و خاطرنشان کرد: آرشیو مرکزی سازمان قلب صداوسیماست و با جدیت تمام برای HDسازی مخزن و گنجینه خود حرکت می‌کند. امیدواریم سال آینده این آرشیو را به گونه‌ای راه‌اندازی کنیم که همه شبکه‌های ملی، استانی و برون‌مرزی از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در صورت راه‌اندازی این آرشیو، ما در تراز بالاتری از تولید محتوا قرار خواهیم گرفت و با همت همکاران فنی دستیابی به آن میسر خواهد شد.

رییس سازمان صداوسیما این سازمان را ارایه‌دهنده خدمات برای همه مردم معرفی کرد و گفت: همان‌طور که پیام در خدمت مردم است، فناوری آن‌هم رایگان به مخاطب عرضه می‌شود. در همین حال تلاش ما ارتقای ضریب کمی و کیفی محتواست تا در میدان جنگ رسانه‌ای رقابت شایسته‌ای داشته باشیم.

علی عسکری هدف صداوسیما را خدمت به آحاد مردم و مشارکت در ارتقای هنر و هویت ملت ایران دانست و گفت: کارهای فراوانی باید در مسیر تولید فیلم، مجموعه‌های تلویزیونی و پویانمایی صورت بگیرد. از سوی دیگر سازمان باید آگاهی‌بخشی کند و این مسئولیت عظیم همچنان بر دوش ماست.

توجه به برون‌سپاری در تولید

رییس سازمان صداوسیما بر تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید و عنوان کرد: همچنان که حسن نیت ما برای شرکت‌های بیرون از سازمان ثابت‌شده و تعامل خوبی شکل‌گرفته است، باید این مسیر در حوزه محتوا هم‌ شکل بگیرد و با اعتماد به تهیه‌کنندگان خوب، به مسیر برون‌سپاری در تولید هم توجه کنیم.

علی عسکری تعامل با رسانه‌های بیرون از سازمان را هم در این مسیر شریک دانست و گفت: در اینجا از همه متفکران و اندیشمندان فرهنگ و هنر تقاضا می‌کنم برای رشد فرهنگ و هنر با ایده‌های نو ما را یاری کنند و با ما همراه باشند.

وی با اشاره به سال جهش تولید، برجهش کیفی تولید تاکید کرد و آن را در ادامه رشد ملی و جهانی دانست.

رییس سازمان صداوسیما در ادامه با قدردانی از همکاران صداوسیما برای نقش‌آفرینی موثرشان در فضای کرونایی اظهار کرد: همچنان که دلسوزان نظام برای حفظ جان مردم و احوال و اقتصاد کشور هوشمندانه عمل کردند، لازم می‌دانم در اینجا از کارکنان بخش بهداشت و درمان کشور که جهادگران حوزه سلامت هستند، تجلیل کنم و همکاران خود را نیز در ردیف این جهادگران ببینم و بگویم که با نمایش تلاش و جهاد صادقانه کادر درمان، دوشادوش ایشان برای حفظ سلامت مردم پای کار بودند.

علی عسکری در پایان تایکد کرد: صداوسیما در فضای کرونایی به عنوان مجموعه‌ای فعال به لحاظ تولید محتوا عمل کرده و با اداره ۶۶ تلویزیون و ۹۰ رادیو به صورت ۲۴ ساعته، هر لحظه تولید محتوا داشته‌ است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است