پردیس سینمایی چهارباغ میزبان افراد دارای معلولیت خواهد بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۷
رییس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین:

پردیس سینمایی چهارباغ میزبان افراد دارای معلولیت خواهد بود

رییس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین اعلام کرد که برای نخستین بار سهمیه ای برای افراد معلول در نظر گرفته نشده و عدالت میان افراد توانمند و معلول برقرار است.

به گزارش خبرگزاری صبا، علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوانان، اظهار کرد: با توجه به تجربه موفقی که در دوره سی و یکم جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان داشته‌ایم، در این دوره نیز میزبان حضور افراد دارای معلولیت در جشنواره سی و دوم خواهیم بود.

وی ادامه داد: براساس کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت و استانداردهای بین المللی به جای استفاده از کلمه توانخواهان و یا توان‌یابان از کلمه افراد دارای معلولیت استفاده می‌کنیم و در تمامی مکاتبات نیز از این عبارت استفاده خواهیم کرد.

رییس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین با اشاره به هدف این کمیته، تصریح کرد: هدف اصلی این کمیته ایجاد فرهنگ سازی لازم در زمینه رفتار صحیح با معلولان است.

عباسی گفت: برای فرهنگسازی در این زمینه پوستر و اینفوگرافی هایی را طراحی کرده ایم و سالن سینمای چهارباغ برای استفاده راحت تر معلولان تجهیز شده است.

وی با بیان اینک ه در جشنواره سی و دوم برابری بین افراد دارای معلولیت و دیگر مخاطبان برقرار شده است، گفت: برای نخستین بار سهمیه ای برای افراد معلول در نظر گرفته نشده و عدالت میان افراد توانمند و معلول برقرار است.

رییس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین افزود: به کمک کمیته بازاریابی با کارخانه‌هایی که در تولید وسایل برای معلولان، فعالیت می‌کنند تعامل کرده‌ایم تا با استفاده از کارت های تخفیف جشنواره از امکانات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

عباسی با اشاره به همکاری ۱۸ انجمن و سازمان مردم نهاد با جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در این دوره از جشنواره برای نابینایان و ناشنوایان اکران های تخصصی و دوبله همزمان خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم حضور افراد دارای معلولیت را در سینماها دائمی کنیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است