علی‌اصغر شاه زیدی در «فرزانگان فرهنگ» از حسن کسایی می‌گوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۵

علی‌اصغر شاه زیدی در «فرزانگان فرهنگ» از حسن کسایی می‌گوید

برنامه «فرزانگان فرهنگ» 12 آذر با علی اصغر شاه زیدی یکی از دوستان و یاران استاد حسن کسایی درباره ایشان، مختصات هنری و تاثیرات ایشان در هنر موسیقی ایران سخن گفته است. 
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، برنامه «فرزانگان فرهنگ» در قسمت جدید خود به سراغ استاد علی‌اصغر شاه زیدی یکی از دوستان و یاران استاد حسن کسایی رفته است و با ایشان درباره استاد کسایی، مختصات هنری و تاثیرات ایشان در هنر موسیقی ایران سخن گفته است.
سیدمحمد حسینی باغسنگانی تهیه کننده برنامه «فرزانگان فرهنگ» با اعلام این خبر گفت: علی‌اصغر شاه زیدی که در حال حاضر به تربیت هنرجویان آواز مکتب اصفهان مشغول است، هر ساله مراسم یادبودی در اصفهان برای استاد کسایی برگزار می‌کند. آخرین اثر وی به نام «هنوز آواز»، مجموعه ای از آوازهای بداهه او است.
شاه‌زیدی با علی تجویدی، جلیل شهناز، حسن کسایی، هابیل علی‌اف و فریدون شهبازیان همکاری هنری داشته‌ است و نیز برای موسیقی متن سریال «ثقه الاسلام تبریزی» (دوازده روزتاریخ مشروطه)، تصنیف گریه کن اثر عارف قزوینی را اجرا کرده‌است.
برگزاری کنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از کشور که از مهمترین آن‌ها چهار شب کنسرت بداهه خوانی در تالار وحدت تهران با همراهی ساز جلیل شهناز و جهانگیر ملک است، کنسرت ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان در کاخ چهلستون اصفهان و اجرای آواز به صورت بداهه با همکاری هنرمندانی چون جلال ذوالفنون، شهریار فریوسفی، درویش‌رضا منظمی از دیگر فعالیت‌های او بوده‌ است.
در این برنامه از آیین گرامیداشت استاد حسن کسایی آثار خصوصی این ۲ استاد موسیقی ایران پخش می شود و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
«فرزانگان فرهنگ» دریچه ای به زندگی و آثار مفاخر فکر و فرهنگ هنر ایران زمین است که هربار پرونده زندگی و آثار یکی از هنرمندان را مورد توجه قرار می دهند.
علاقه مندان می توانند برنامه «فرزانگان فرهنگ» را به تهیه کنندگی و نویسندگی محمدحسینی باغسنگانی و روایت استاد بهروز رضوی سه شنبه هر هفته ساعت ۱۹:۳۰ روی امواج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند.
همچنین این برنامه در سراسر دنیا از طریق وب سایت رادیو فرهنگ قابل دریافت است.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است