علی اصغر شیرزادی مجموعه داستان تازه منتشر می کند/ تجدید چاپ دو اثر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

علی اصغر شیرزادی مجموعه داستان تازه منتشر می کند/ تجدید چاپ دو اثر

علی اصغر شیرزادی نویسنده و روزنامه نگار قدیمی مجموعه داستان تازه ای را با عنوان احتمالی «مردان خاکستری» منتشر می کند.

علی اصغر شیرزادی نویسنده و روزنامه نگار قدیمی در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره تازه ترین آثارش بیان کرد: مجموعه داستان تازه ای را نوشته ام که هم اکنون در مرحله بازخوانی و بازنگری است.

وی افزود: این مجموعه داستان شامل ۱۲ داستان است که داستان های آن در یک محیط جغرافیایی که شهری تقریبا گرمسیری است، می گذرد و به احتمال زیاد نام آن را «مردان خاکستری» انتخاب خواهم کرد.

شیرزادی با بیان این که داستان «مردان خاکستری» پیش از این در همشهری داستان به چاپ رسیده است، درباره انتشاراتی که  مجموعه داستان تازه اش را به آن خواهد سپرد، بیان کرد: هنوز انتشارات مشخصی را انتخاب نکرده ام ولی برای چاپ کتاب های قبلی ام با انتشارات نشر علم، افق و نی کار کرده ام.

این نویسنده و روزنامه نگار با اشاره به تجدید چاپ دو کتاب قبلی خود اظهار کرد: رمان «هلال پنهان ماه» که تم اصلی آن جنگ است، در نشر گویا به چاپ پنجم رسیده است و مجموعه داستان «یک سکه در دو جیب» نیز چاپ اول و دوم آن را نشر  افق منتشر کرده و اکنون چاپ سوم این کتاب را نشر گویا منتشر کرده است.

نخستین چاپ کتاب «یک سکه در دو جیب» در سال ۱۳۸۴ را نشر افق بر عهده داشت. یک نقش و دو نقش، تاریک‌تر از آبی، روز کوتاه خاکستری، اندوه، خروس و یک سکه در دو جیب عنوان ۶ داستان این مجموعه است.

علی اصغر شیرزادی از روزنامه نگاران روزنامه اطلاعات است که از سال ۱۳۵۲ تا پایان فعالیت مطبوعاتی خود در این روزنامه مشغول کار بود. نخستین داستان او سال ۱۳۴۰ در مجله فردوسی منتشر شد. معروفترین اثر شیرزادی رمان «طبل آتش» است که بسیار بر نویسندگان نسل بعد از او اثر گذاشت. «نشسته در غبار»، «غریبه و اقاقیا» و «هلال پنهان» از دیگر آثار این نویسنده و روزنامه نگار است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است