«تخت آبی» به اسپانیا می‌رود/ نشان دادن مفهوم تابو از دیدگاه فیلمسازان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۲

«تخت آبی» به اسپانیا می‌رود/ نشان دادن مفهوم تابو از دیدگاه فیلمسازان

فیلم «تخت آبی» هفتمین دوره جشنواره «تابو» اسپانیا راه یافت.

تخت آبیبه گزارش خبرنگار سینمایی صبا، فیلم «تخت آبی» ساخته علیرضا کاظمی‌پور به هفتمین دوره جشنواره «تابو» که از تاریخ ۹ تا ۱۹ دسامبر در شهر زاراگوزای اسپانیا برگزار می شود، راه یافت.

این جشنواره به تشویق فیلمسازان برای نشان دادن مفهوم تابو از دیدگاه خودشان می‌پردازد که مفهومی گسترده و متنوع است و شامل رویاها، ناخودآگاه، دنیاهای ذهنی و واقعیت‌های ناگفته است. ضمن اینکه به تمام روش‌های خلاقیت و تفکر احترام می‌گذارد.

امسال با تلاش برگزارکنندگان و رعایت تمام پروتکل‌های پزشکی این جشنواره به شکل فیزیکی و در سالن سینما برگزار خواهد شد.

«تخت آبی» داستان زن میانسالی به‌ نام زهرا است که دختری به نام نگار را در خیابان سوار ماشین کرده و اصرار دارد که او را به خانه‌اش ببرد اما نگار نسبت به انگیزه و هویت جنسی او تردید دارد.

این فیلم که محصول موسسه فرهنگی هنری آواگران راه ابریشم و الف بریتیش کلمبیا است، پیش از این در جشنواره‌هایی مثل «شورت شورتز» ژاپن و «لچه» اسپانیا پذیرفته شده و جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم کوتاه ونکوور کانادا دریافت کرده است.

آناهیتا اقبال‌نژاد، بیتا بیگی، حامد رحیمی‌نصر، علی‌پویا قاسمی، دیاکو خاکی، هدایت‌الله سجادی و سحر عزیزیان، بازیگرایی هستند که در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان: علیرضا کاظمی‌پور، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان پناه، تدوین: مجتبی اسماعیل‌زاده، موسیقی: مهران میرمیری، طراح صحنه و لباس: ندا تمیمی، مدیر صدابرداری: سامان شهامت، صداگذاری و میکس: زهره علی‌اکبری، طراح گریم: حسنا خان محمدی، اصلاح رنگ و نور: سامان مجد وفایی، طراح پوستر و گرافیست: فرناز کاویانی، سعید خان‌قشلاقی، عکاس: محمد معصومی، تیزر: مرجان علیزاده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: حسین مشعلی، منشی صحنه: امین صدرایی، مدیرتولید: دیاکو خاکی، دستیاران فیلمبردار: هادی منوچهرپناه، علی منوچهرپناه، حسین ایل بیگی، دستیار صحنه: سجاد دلیری، دستیار صدا: جواد شعبانی، دستیاران گریم: رضا خدایی، سپیده حق‌گو، تدارکات: یوسف موسوی، بهمن خورشیدوند اشاره کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است