برگزاری نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با تدابیر ویژه | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۶
سیدمجتبی موسوی به صبا گفت:

برگزاری نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با تدابیر ویژه

دبیر نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران اعلام کرد که با ثبات تقریبی نرخ ارز و تدابیر اندیشیده شده، امکان برگزاری نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی در پاییز سال جاری فراهم شده است.

سیدمجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا درباره سرنوشت برگزاری نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران گفت: سیاست گذاری های این سمپوزیوم انجام شده و متن فراخوان آن آماده انتشار است و به زودی منتشر شود.

وی افزود: این دوره از سمپوزیوم مجسمه سازی تهران نیز همچون دوره های گذشته به صورت بین المللی و با حضور هنرمندان خارجی در کنار هنرمندان ایرانی برگزار می شود.

دبیر سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران درباره زمان برگزاری این رویداد بیان کرد: بر اساس زمان بندی انجام شده، این سمپوزیوم پاییز سال  جاری برگزار می شود و همچون دوره های گذشته متریال مورد استفاده هنرمندان، سنگ است.

وی درباره تغییرات این دوره نسبت به دوره های قبلی اظهار کرد: تغییراتی در سیاست گذاری کلان سمپوزیوم نداریم اما تغییرات جزیی صورت گرفته است که این تغییرات با توجه به افزایش نرخ ارز در بخش پرداخت های سمپوزیوم انجام شده است.

موسوی، دلیل برگزار نشدن نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی را در سال ۹۷، بی ثباتی نرخ ارز ذکر کرد و افزود: امسال با توجه به ثبات تقریبی نرخ ارز و همچنین تدابیری که در بخش پرداخت ها و ورودیه سمپوزیوم اندیشیده شد، امکان برگزاری این سمپوزیوم با کاهش هزینه ها فراهم شده است.

موسوی در پایان درباره مکان برگزاری این سمپوزیوم نیز بیان کرد:مسئولان برج میلاد و مجموعه اراضی عباس آباد برای میزبانی از این سمپوزیوم اعلام آمادگی کرده اند و ما باید به لحاظ موقعیتی و امکانات لازم بررسی کنیم که کدام مکان برای برگزاری سمپوزیوم ارجحیت بیشتری دارد.

به گزارش صبا، تاکنون ۸ دوره سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با حضور هنرمندان ایرانی و خارجی برگزار شده است که دوره نهم آن قرار بود سال ۹۷ برگزار شود و به دلیل افزایش نرخ ارز، امکان برگزاری آن فراهم نشد.

آثار این سمپوزیوم‌ به جز دو دوره اول که مجسمه‌ها در فضاهای مختلف شهر تهران به صورت پراکنده نصب شدند، از دوره سوم تا هشتم اغلب به پارک ها منتقل شد و به این ترتیب آثار سمپوزیوم سوم در پارک رازی، سمپوزیوم چهارم در باغ موزه قصر، سمپوزیوم پنجم با متریال چوب در پارک آب و آتش، سمپوزیوم ششم در حاشیه پارک ملت، سمپوزیوم هفتم در حاشیه بزرگراه همت و سمپوزیوم هشتم در بوستان قائم منطقه ۱۸ جانمایی شدند.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است