تهیه‌کننده «ستایش» کارگردانی می‌کند/ «میرجاوه» فیلم سینمایی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

تهیه‌کننده «ستایش» کارگردانی می‌کند/ «میرجاوه» فیلم سینمایی می‌شود

آرمان زرین‌کوب تهیه‌کننده و کارگردان، درباره اولین ساخته سینمایی خود می‌گوید.

آرمان زرین‌کوبآرمان زرین‌کوب تهیه‌کننده و کارگردان که بیشتر با تهیه‌کنندگی سریال‌های تلویزیونی شناخته می‌شود، این روزها مجوز ساخت اولین فیلم سینمایی خود با عنوان «میرجاوه» را دریافت کرده است. وی در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره موضوع این فیلم که نویسندگی آن را هم برعهده دارد، گفت: فیلمنامه‌ای که برای آن به عنوان کارگردان و نویسنده، با تهیه‌کنندگی محسن چگینی، پروانه ساخت سینمایی گرفته‌ام، موضوع اجتماعی‌ دارد و می‌تواند یک تریلر روانشناسانه هم باشد.

وی افزود: این فیلم درباره یک موضوع اجتماعی است و در فضای آپارتمانی‌ می‌گذرد که شرایط در آن‌جا نرمال نیست. با ورود شخصی، ناخواسته وارد ماجرای کهنه‌ای می‌شویم که ذره ذره باز می‌شود…

زرین‌کوب درباره پرداختن به این موضوع بیان کرد: قبل از این فیلم، فیلم دیگری با نام «آکاردئون» در فرمت ویدیویی ساخته بودم که دغدغه‌ام در آن تفاوت عشق‌های نسل‌های قبلی و امروزی و مقایسه آن‌ها بود، در امتداد آن، فکر کردم که باز هم می‌توانم در همین فضا با موضوع آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم‌تر کار کنم که بتواند در تداوم فیلم قبلی‌ام باشد.

وی ادامه داد: پس به موضوعی که در ذهنم بود پرداختم و آن را پرورش دادم و بعد از چند بار بازنویسی به کاری قابل دفاع تبدیل شد که به نظرم قابلیت این را داشت که بخواهم آن را به فیلم تبدیل کنم و فکر می‌کنم شاید موضوعی باشد که برای مخاطب قابل تفکر است.

تهیه‌کننده سریال «ستایش» درباره اینکه چرا خودش تهیه‌کنندگی این کار را برعهده نگرفته است، اظهار کرد: از طرفی به اینکه تهیه‌کنندگی کاری که می‌خواهم خودم کارگردانی آن را انجام دهم، علاقه‌ای ندارم، از طرف دیگر دغدغه من همیشه فیلمسازی بوده است و قبل از ورود به عرصه تهیه‌کنندگی هم فیلم کوتاه می‌ساختم و بعد وارد این عرصه شدم. فیلمسازی برای من اتفاق جدی‌ای است، سعی کردم حدود یک سال و نیم، ۲ سال روی قصه این فیلم کار کنم و زمانی که حس کردم پتانسیل این را دارد که به شکل یک کار سینمایی قابل دفاع نوشته و ساخته شود، نسبت به ساخت آن اقدام کردم.

زرین‌کوب در پاسخ به اینکه چرا دوست ندارد تهیه‌کننده کارهای خودش باشد، عنوان کرد: وقتی تهیه‌کننده شخص دیگری باشد، می‌تواند به تو کمک کند، نگاهی را به تو اضافه کند، می‌تواند تو را از فضای تهیه‌کنندگی خارج کرده و تمرکزت را روی کار کارگردانی و نوشتن متن متمرکز کند.

تهیه‌کننده سریال «بوم و بانو» درباره اینکه چرا از تلویزون به سینما آمده است، تصریح کرد: من در تلویزیون در جایگاه تهیه‌کننده فعالیت می‌کنم و آمدنم به سینما به این دلیل است که می‌خواهم به کاری که به آن علاقه دارم بپردازم. خیلی دلیل محکمی نمی‌خواهد که به این سمت بیاییم، در مقطعی که هستم، حس کرده‌ام باید به این سمت بروم و فکر می‌کنم دغدغه ذهنی‌ای که دارم باید به اثری نمایشی تبدیل شود که در مدیوم سینما بیشتر کاربرد دارد تا تلویزیون.

وی در پایان درباره ساخت سریال‌های تلویزیونی خاطرنشان کرد: شاید روزی به این موضوع فکر کنم و بخواهم این کار را انجام دهم اما در صورتی که شرایط قصه‌ای و فیلمنامه‌ای در امتداد کارها و تولیداتمان باشد. فعلا نمی‌خواهم در این باره فکر کرده و سعی می‌کنم تمرکز خود را بر کار پیش رویم نگه‌ دارم.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است