بازآفرینی تاریخی از زندگی و زمانه هایدریش/ کتابی که یوسا آن را تحسین کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۱
معرفی کتاب؛

بازآفرینی تاریخی از زندگی و زمانه هایدریش/ کتابی که یوسا آن را تحسین کرد

کتاب «ه ه ح ه؛ هایدریش، هوش و حواس هیملر» نوشته لوران بینه با ترجمه احمد پرهیزی از سوی نشر ماهی به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «ه ه ح ه؛ هایدریش، هوش و حواس هیملر» نوشته لوران بینه با ترجمه احمد پرهیزی در نوبت چاپ اول از سوی نشر ماهی منتشر شد.

لوران بینه متولد ۱۹ جولای ۱۹۷۲، نویسنده فرانسوی است. لوران که فرزند یک تاریخ شناس است، در شهر پاریس به دنیا آمد. او در رشته ادبیات از دانشگاه پاریس فارغ التحصیل شد. لوران در حومه  پاریس و در دانشگاه سنت-دنیس به تدریس زبان فرانسوی اشتغال دارد.

این کتاب به عنوان اولین اثر وی موفق به دریافت جوایز ارزنده‌ای همچون جایزه‌ رمان اول گنکور ۲۰۱۰، جزو فهرست بهترین کتاب‌های سال نشریه‌ لیر ۲۰۱۱، نامزد نهایی جایزه‌ انجمن ملی منتقدان کتاب آمریکا ۲۰۱۲، کتاب برجسته‌ سال نیویورک تایمز ۲۰۱۲ شده است.

در پشت جلد کتاب «ه ه ح ه؛ هایدریش، هوش و حواس هیملر» می‌خوانیم: «به شهر هاله فکر می‌کنید، به نیروی دریایی، به فرانسه که انتظارتان را می‌کشد، به رایش جاودانه که شما پایه‌های استوارش را بنا نهاده‌اید و عمیق‌ترین ریشه‌هایش را در خاک نشانده‌اید. اما زمان حال را از یاد برده‌اید. نکند همچنان که مرسدس در جاده پیش می‌تازد، در رخوت رویاهایتان غرق شده‌اید و غریزه پلیسی‌تان به خواب رفته است؟ حتی دیدن سر و وضع عجیب این مرد نیز لحظه‌ای زمان حال را به یادتان نمی‌آورد، مردی که به رغم گرمای این روز بهاری بارانی‌اش را روی دست انداخته است و دارد از برابر شما می گذرد.»

ماریو بارگاس یوسا نویسنده برنده جایزه نوبل درباره این کتاب می‌گوید: «این کتاب اثرگذار در خودآگاه ما باقی می‌ماند و با پرسش‌های دل‌آشوبش راحتمان نمی‌گذارد: انسانی چنین پلشت همچون راینهارد هایدریش چگونه به ظهور رسید؟ چگونه نظامی بنیان گذاشته شد که افرادی چون او بتوانند در آن رشد کنند، به بالاترین مقام‌ها برسند و به ارباب مطلق میلیون‌ها انسان بدل شوند؟ چه کنیم که چنین فضاحتی از نو تکرار نشود؟»

کتاب «ه ه ح ه؛ هایدریش، هوش و حواس هیملر» در ۳۸۰ صفحه با قیمت ۶۵۰۰۰ تومان به همت نشر ماهی روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است