دارث ویدر «جنگ ستارگان» از دنیا رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۴

دارث ویدر «جنگ ستارگان» از دنیا رفت

بازیگر و وزنه بردار سابق که بیشتر برای ایفای نقش دارث ویدر در «جنگ ستارگان» شناخته می شد، از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از گاردین، دیوید پروز (David Prowse) بازیگری که بیشتر برای بازی در نقش دارث ویدر در سری فیلم های اصلی «جنگ ستارگان» به یاد آورده می شد، در ۸۵ سالگی درگذشت. این خبر را وکیل این بازیگر اعلام کرد.

توماس باوینگتون وکیل پروز گفت: این خبر غم و اندوه بزرگی برای ما و میلیون ها طرفدار در سراسر جهان است که اعلام کنیم دیوید پروز در ۸۵ سالگی از دنیا رفت.

دیوید پروز که با نام دیو پروز مشهور بود در سال ۱۹۳۵ در بریستول بدنیا آمد. او اشتیاق شدیدی به وزنه برداری و بدنسازی داشت در رقابت های آقای جهان که مخصوص بدنسازی است با آرنولد شوارتزنگر و لو فرینگو آشنا شد، پروز در این عرصه در سطح بریتانیا به موفقیت هایی هم دست یافت.

اولین حضور سینمایی پروز در سینما به فیلم «کازینو رویال» و نقش هیولای فرانکشتاین در این فیلم برمی گردد. با وجود اینکه این وزنه بردار را تنها برای جثه اش در این فیلم انتخاب کرده بودند پروز اما بعد از فیلم به ادامه حرفه بازیگری علاقه مند شد. از جمله نقش آفرینی های این بازیگر می توان به حضور در فیلم های «پرتقال کوکی» و سری فیلم های ترسناک استودیو همر اشاره کرد. او همینطور به کریستوفر ریوز برای حضور در فیلم «سوپرمن» هم کمک کرد.

پروز اما در سینما بیشتر برای ایفای نقش دارث ویدر در سری فیلم های «جنگ ستارگان» شناخته می شود، البته صداپیشگی شخصیت دارث ویدر را در فیلم های «جنگ ستارگان» جیمز ارل جونز بازیگر برعهده داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است