هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷
سیاوش ظهیرالدینی در گفتگو با صبا:

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

سیاوش ظهیرالدینی می گوید موسیقیدان ها نزدیک یک سال است که به طور کامل بیکار شده اند و کسی هم به فکر آنها نیست.

سیاوش ظهیرالدینی موسیقیدان و نوازنده ویولن و ویولن آلتو درباره آسیب هایی که به مشاغل مرتبط با موسیقی به دلیل تعطیلی های مکرر کرونایی وارد شده است در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: مشکلاتی که به دلیل بیماری کرونا به وجود آمده شامل حال همه می شود و متاسفانه همه مشکل اقتصادی پیدا کرده اند در این بین موسیقیدان ها به طور کامل بیکار شده اند و تنها راه درآمد آنها تدریس آنلاین است ولی افرادی مانند من هم هستند که اصلا حتی کلاس آنلاین برگزار نمی کنند زیرا اعتقادی به کلاس ها و کنسرت های آنلاین نداریم.

وی تاکید کرد: به نظر من هنرجویان باید از نزدیک با استادان موسیقی در ارتباط باشند و کلاس های آنلاین کمکی به آنها نمی کند.

ظهیرالدینی با اشاره به اینکه هر روز هنرمندان پیشکسوت از کنار ما می روند، خاطرنشان کرد: این بیماری جان بسیاری از عزیزان ما را گرفته و تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که مراقب سلامت خود و اطرافیان باشیم. متاسفانه من از نزدیک شاهد هستم که وضعیت اقتصادی هنرمندان موسیقی خیلی بد شده است و کسی اصلا به این موضوع توجه نمی کند. البته شنیدم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبالغی را به عنوان کمک به آموزشگاه هایی که ضرر کرده اند داده است ولی واقعا نمی دانم این کار واقعا انجام شده است یا فقط در حد یک حرف است.

این نوازنده پیشکسوت ادامه داد: در تمامی دنیا به هنرمندان کمک های مالی و معنوی می شود ولی نمی دانم چرا در کشور ما اصلا اهمیتی به هنرمندان نمی دهند در صورتیکه اگر فرهنگ و هنر را دریابیم بسیاری از مشکلات برطرف می شود. هنرمندان حتی مانند اوایل شیوع این بیماری توان و حوصله خلق اثر و اشتراک گذاری ندارند و این واقعا یک هشدار است.

وی در پایان گفت: از زمانیکه برگزاری کنسرت کنسل شد بیشتر هنرمندان به تدریس آنلاین روی آوردند ولی مگر درآمد کلاس ها چقدر است که هنرمندان بتوانند زندگی خود را بگذرانند؟ شاید اگر دولت از برگزاری کنسرت های آنلاین حمایت می کرد هم مردم سرگرم می شدند و هم درآمدی برای هنرمندان بود. همچنین اگر مسئولان موسیقی واضح درباره این موضوع ها صحبت کنند هنرمندان هم تکلیف خود را می دانند البته که همه مردم در شرایط سختی قرار دارند و امیدوارم به زودی این بیماری دست از سر همه ما بردارد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است