قایق‌های ایرانی در جشنواره «موتامو» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۷

قایق‌های ایرانی در جشنواره «موتامو»

مهدی حجوانی نویسنده و پژوهشگر از مشارکت خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب‌های کودکان «موتامو» که هر 2 سال یک بار در کشور بلژیک و در شهر لالوریر برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، مهدی حجوانی نویسنده و پژوهشگر از مشارکت خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب‌های کودکان «موتامو» که هر ۲ سال یک بار در کشور بلژیک و در شهر لالوریر برگزار می‌شود، خبر داد و گفت: امسال با همراهی زهرا کبیری مدیر انتشارات ورتا این افتخار به من داده شد تا در این رویداد که هر ۲ سال یک بار در کشور بلژیک و در شهر لالوریر برگزار می‌شود، مشارکت کنم.

او افزود: «موتامو» اتفاقی کم‌نظیر در حوزه‌ کتاب کودکان است زیرا کتاب‌های نمایش داده‌ شده در آن، همگی به دست کودکان و نوجوانان یا با همکاری آن‌ها خلق شده‌اند. این کتاب‌ها با تکنیک‌های مختلفی چون پاپ‌آپ (برجسته)، چاپ دستی، کلاژ، نقاشی، چاپ دیجیتال و افست ارایه می‌شوند.

این مترجم عنوان کرد: من برای هشت فریم از نقاشی‌های کودکان هفت تا چهارده‌ ساله‌ ایرانی با موضوع «قایق»، متن نوشتم. تصویرها با تکنیک کنده‌کاری روی لینو با چاپ دستی به شکل کتاب آماده خواهند شد.

حجوانی درباره مخاطبان این نمایشگاه توضیح داد: مخاطبان اصلی این نمایشگاه دانش‌آموزان هستند و در طول جشنواره، علاوه بر نمایش این کتاب‌ها، برای آن‌ها کارگاه‌ها و سخنرانی‌هایی درباره خلق کتاب و آفرینش‌های هنری دیگر برگزار می‌شود. همچنین بخشی از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه از میان نوجوانان مدرسه‌ای در لالوریر انتخاب می‌شوند.

آوا صفاریان، آویسا یادگاری، حلما کبیری، دینا نوروزی، رها باقری مطلق، سروناز خاکباز، ستایش بهادران و مهدیس رودکی، هشت دختر هنرمند ایرانی هستند که در این رویداد فرهنگی هنری از آثار آنان با موضوع «قایق» برای خلق کتاب استفاده شده است. مدیریت این نمایشگاه را آلن رنیر برعهده دارد که نخستین دوره‌ آن را سال ٢٠١١ راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است