بدون فیلم چگونه سینما را باز کنیم/ سینما از رستوران و کافی شاپ که بهداشتی‌تر است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۴
مدیر پردیس آرمیتاژ گلشن مشهد در گفتگو با صبا:

بدون فیلم چگونه سینما را باز کنیم/ سینما از رستوران و کافی شاپ که بهداشتی‌تر است

مدیر پردیس سینمایی آرمیتاژ گلشن مشهد ابراز امیدواری کرد با ساخت واکسن کرونا، مخاطبان برای دوری از افسردگی قرنطینه به سینماها بیایند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، نخستین هفته محدودیت‌های شدید کرونایی با پایان ماه نهم محدودیت‌های سینمای ایران همزمان شده و حالا بسیاری از کسب‌وکارهای غیرفرهنگی به وضعیتی دچار شده‌اند که سینمای ایران چندین ماه تجربه کرده است.

در ادامه سلسله گفتگوها با سینماداران، فرزین جیرانی مدیر پردیس سینمایی آرمیتاژ گلشن مشهد در گفتگو با صبا درباره وضعیت این سینما گفت: ۹ ماه است که تقریبا تعطیل کرده‌ایم. در تابستان حدود یک ماه سینما را باز کردیم که در آن زمان هم وضعیت گیشه بد بود. بعد از آن دیگر بازگشایی اختیاری شد و ما سینما را باز نکردیم.

وی ادامه داد: سینما فعلا نابود شده است و سینمایی وجود ندارد. سینماهایی هم که ۲ یا ۳ ماه باز بودند، الکی باز بودند.

جیرانی تصریح کرد: تا زمانی که واکسن کرونا نیاید، سینما راه نمی‌افتد. اگر قرار باشد سینما راه بیفتد، باید پخش‌کننده‌ها و تهیه‌کننده‌ها فیلم بدهند. اگر فیلم ندهند، راه نمی‌افتد. وقتی فیلمی نباشد چرا سینما باز باشد در حالی که نمی‌تواند هزینه‌هایش را بپردازد؟

این سینمادار اظهار کرد: در همین حال هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات و شارژ مجتمع تجاری را باید پرداخت کنیم. سینمای ما ۲۰-۳۰ نفر پرسنل داشت که همه بیکار شده‌اند. مگر اداره کار و اداره تامین اجتماعی چقدر می‌توانند ارائه خدمات کنند؟

وی درباره حمایت‌های دولتی از سینماها افزود: معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در راستای حمایت از سینماها یک تفاهم‌نامه حمایتی از سینماهای مشهد منعقد کرده است که هرچند محدود است، ولی جای شکر و تشکر از معاون محترم فرهنگی شهرداری را دارد.

جیرانی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در راستای خرید بلیت بوده و تعداد آن برای سینماهای دیگر به نسبت تعداد صندلی متفاوت است مثلا در سینماهای هویزه و سیمرغ بیشتر خواهد بود.

مدیر پردیس سینمایی آرمیتاژ گلشن مشهد توضیح داد: این اقدام و وام ارشاد بابت تادیه بدهی پخش‌کنندگان که برای آن درخواست داده‌ایم، همه حمایتی بوده که از سینما شده است.

جیرانی با انتقاد از شیوه محدودیت‌گذاری برای اماکن فرهنگی بیان کرد: اگر واکسن کرونا ساخته شود که هیچ، ولی اگر قرار است واکسن و درمانی برای این ویروس در کار نباشد، اجازه بدهند سینما باز باشد. در حالی که کافی‌شاپ‌ها باز است، سینما را تعطیل نکنند. اولا سینما شلوغ نیست، ثانیا همه افراد ماسک دارند و در سینما هم تجهیزات بهداشتی داریم. ثالثا صندلی‌ها فاصله دارند. بعد از خروج فرد از سالن هم صندلی‌ها سریعا ضدعفونی می‌شود.

جیرانی تصریح کرد: در کافی‌شاپ و رستوران، مردم ماسک‌شان را برمی‌دارند و در ظرف‌هایی که معلوم نیست به دست چند نفر خورده، غذا می‌خورند. سینما به نسبت خیلی مطمئن‌تر است، اما این اماکن باز هستند و سینما بسته است. این منطق ندارد.

وی گفت: در زمان بازگشایی سینما، ما اجازه نمی‌دادیم که کسی در داخل سالن ماسکش را دربیاورد. تابلویی قرار دادیم و اطلاع‌رسانی کردیم که هرکس ماسکش را درآورد، از سینما خارج می‌کنیم.

مدیر پردیس سینمایی آرمیتاژ گلشن مشهد عنوان کرد: مطمئنم بعد از این که واکسن پیدا شود و ویروس محو شود، حجم زیادی از مردم به سالن‌های سینما و تئاتر می‌آیند. چون الان خسته و افسرده شده‌اند، قطعا به سینما برمی‌گردند تا شادی و نشاط داشته باشند مخصوصا مردم کشور ما که تفریح چندانی ندارند.

وی اضافه کرد: ممکن است تا مدتی هنوز بترسند و به آرامی به سالن‌های سینما برگردند.

جیرانی در پایان گفت: با این حال جبران این ضرر خیلی سخت است. سینماها تا مدتی بعد از بازگشایی، هرچه درآمد داشته باشند باید به عنوان ضرر این مدت تعطیلی بپردازند.

بیشتر بخوانید

بعید است تا عید سینماها رونق بگیرند/ مشکل اساسی «تولید» خواب پول است

برای دریافت وام التماس نمی‌کنم/ سازمان سینمایی هیچ قدمی برنداشت

چشم امیدمان به اکران نوروز است/ در بدترین شرایط اقتصادی سینماها هستیم

امکان نجات سینماها با طرح ضمانت حداقل فروش/ سرمایه زیادی در حال نابودی است

بازگشایی سینما به این شکل با تعطیلی فرقی ندارد/ کسی حاضر به اکران فیلمش نمی‌شود

سینماها تا نوروز به درستی بازگشایی نشود ناگزیرم سالن‌ها را رستوران کنم

کارمندان سینما مسافرکشی می‌کنند/ اجازه نمایش فیلم‌های قدیمی کیمیایی را بدهند

ناگزیر شده‌ایم از کارمندان سینما خداحافظی کنیم/ دولت کمکی نکرده است

کسی به فکر کارمندان سینما و بیکاری آنها نیست/ ظلمِ تلویزیون و شهرداری به سینما

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است