خانه موسیقی و ارشاد حوزه موسیقی را رها کرده‌اند/ پاسخگوی منتقدان نیستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۵
میدیا فرج نژاد در گفتگو با صبا:

خانه موسیقی و ارشاد حوزه موسیقی را رها کرده‌اند/ پاسخگوی منتقدان نیستند

میدیا فرج نژاد می گوید نه مسئولان خانه موسیقی نه اداره کل موسیقی ارشاد مشغول حل مشکلات اهالی موسیقی نیستند.

میدیا فرج نژاد آهنگساز و نوازنده در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره مشکلات عدیده ای که برای هنرمندان عرصه موسیقی به دلیلی بیکاری های مکرر پیش آمده است و بی توجهی مسئولان گفت: من مدتی پیش نامه ای به محمد اللهیاری مدیرکل موسیقی نوشتم و به ایشان گفتم که نه تنها در زمان کرونا بلکه قبل از آن هم خیلی منفعل عمل کردند و هیچ اتفاق ویژه ای رخ نداده است و از ایشان خواستم که پاسخگو باشند.‌

وی درباره نتیجه این نامه نگاری توضیح داد: بعد از چند روز، ۳۲۰ میلیون به انجمن موسیقی برای کل کشور اختصاص دادند که این رقم واقعا خنده دار بود زیرا این مبلغ باید بین ۳۲ تشکل زیرمجموعه انجمن موسیقی تقسیم شود. در نتیجه دوباره نامه ای خطاب به مدیرکل موسیقی نوشتم و گفتم هنرمندان نیاز به صدقه ندارند و فقط پول یک ماشین ۲۰۶ را برای کل هنرمندان موسیقی کشور در نظر گرفته اند.

این نوازنده با اشاره به اینکه اداره کل موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد واقعا توانایی اداره هنر موسیقی را ندارد، خاطرنشان کرد: اداره کل موسیقی حتی توانایی ندارد از حقوق هنرمندان موسیقی در مقابل صدا و سیما دفاع کند. به موسیقی در کشور ما به چشم هنر قابل احترام نگاه نمی شود و مدیران متخصص این هنر را اداره نمی کنند. مسئولان این حوزه اصلا دغدغه هنرمندان را ندارند و فقط یک سری دستورات را اجرا می کنند که این دستورات نه تنها منفعتی برای هنرمندان ندارد بلکه به ضرر آن ها است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که ما فقط یک خانه موسیقی داریم و آن دل مردم است پس نهادی به اسم خانه موسیقی وجود ندارد. به نظر من بودن نهادی با عنوان خانه موسیقی با نبودن آن هیچ فرقی ندارد. تمامی هنرمندان موسیقی خانه نشین شده اند و نهادهای مرتبط با موسیقی فقط ادعا می کنند به فکر موسیقی و هنرمندان هستند ولی در اصل تمامی آن ها در حالت خفته به سر می برند.

ابن آهنگساز در پایان گفت: هیچ کدام از مسئولان چه مدیرعامل خانه موسیقی و چه مدیرکل موسیقی پاسخگوی خبرنگاران منتقد نیستند و تن به مصاحبه چالشی نمی دهند و دلیل آن خیلی ساده است زیرا الان به نفعشان نیست که پاسخگو باشند ولی مطمئن هستم زمانیکه موسیقی تجاری دوباره شروع به کار کند پاسخگو خواهند بود.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000