موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون توسعه می یابد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۹

موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون توسعه می یابد

طرح توسعه «موزه ملی هنر و ادبیات کودک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آینده‌ای نزدیک اجرا می‌شود و فضای این موزه گسترش می‌یابد.

کانونبه گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موزه کودک کانون در ۲۰ سال گذشته صیانت از آثار و منابع کانون را بر عهده داشته است و این تلاش‌ها منجر به گردآوری گنجینه‌ای در حوزه تصویرگری، منابع صوتی و تصویری، پوستر، کتاب، ماکت، عروسک، نشان و تندیس، تجهیزات کاربردی و اسناد و مدارک سازمانی شده است.

در حال حاضر در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون علاوه بر آثار دیگر، بیش از ۱۲ هزار اثر تصویرگری نگه‌داری می‌شود که هر سال در چند مرحله بخشی از این آثار در قالب نمایشگاه‌های مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

قرار است موزه ملی کودک با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با توسعه فضای فیزیکی و فعالیت‌ها و افزایش تعداد آثارش طی ماه‌های آینده گسترش یابد و خود را برای آینده پس از دوران شیوع ویروس کرونا و حضور دوباره کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان به هنر و ادبیات کودک و نوجوان آماده کند.

در همین حال وزارت میراث فرهنگی به تازگی مجوز فعالیت موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که سال گذشته به ثبت رسیده بود بار دیگر به مدت سه سال تمدید کرد.

این مجوز سال ۱۳۹۸ و پس از بازدیدها و نظارت‌های کارشناسی وزارت میراث فرهنگی به موزه کانون اعطا شد.

این موزه برای تمدید مجوز گزارشی حاوی اطلاعاتی درباره‌ی برگزاری نشست‌ها، برپایی نمایشگاه‌ها، بازدیدهای حضوری و مجازی، همچنین افزایش بیش از ۲ هزار اثر از جمله آثار تصویرگری‌، پوستر، عروسک‌های نمایشی، آیینی و استاپ‌موشن، اسباب‌بازی و سرگرمی، آثار حجمی، دیپلم‌های افتخار، ابزارهای قدیمی سینمایی و… به وزارت میراث فرهنگی ارایه کرده بود.

موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع شده است.

موزه کانون

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است