«در امتداد زیست» را مجازی هم می‌توان دید/ زندگی ادامه دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۸
ندا اعظمی در گفتگو با صبا:

«در امتداد زیست» را مجازی هم می‌توان دید/ زندگی ادامه دارد

ندا اعظمی درباره نمایشگاه جدید خود به نام «در امتداد زیست» که در گالری ویستا برگزار است، توضیحاتی داد.

ندا اعظمی در گفتگو با خبرنگار تجسمی صبا درباره نمایشگاه جدید خود با عنوان «در امتداد زیست» که از تاریخ ۳۰ آبان‌ماه در گالری ویستا برگزار است، توضیح داد: در حال حاضر به دلیل تعطیلات دو هفته‌ای و محدودیت‌های کرونایی نمایشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود اما با هماهنگی قبلی با گالری امکان بازید حضوری محدود هم برای علاقه‌مندان وجود دارد.

این هنرمند درباره مفهوم آثار این نمایشگاه گفت: همانطور که از نام نمایشگاه «در امتداد زیست» پیداست به دنبال پیگیری این مفهوم بودم که هنوز زندگی ادامه دارد و باید به زندگی کردن ادامه داد. این مساله با شرایط بحرانی امروز در ارتباط است به این صورت که زندگی تمامی افراد به نوعی تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته است. تیزر و بیانیه نمایشگاه هم با مساله بودن و زیستن مرتبط است که تا هر زمان که زندگی ادامه داشته باشد به کار خود ادامه می‌دهیم.

اعظمی اضافه کرد: عنوان نمایشگاه مفهوم زندگی کردن را منتقل می‌کند و اینکه زندگی ادامه دارد و هیچ‌وقت نباید دست از مبارزه کردن برداشت.

این هنرمند نقاش درباره تاثیر بیماری کرونا بر روی خرید و فروش آثار هنری گفت: این مساله دو حالت دارد؛ از طرفی اقتصاد کشور تحت تاثیر بیماری کروناقرار  گرفته است و این سبب می‌شود در این دوران کمتر به هنر توجه شود اما از سوی دیگر آنلاین برگزار شدن نمایشگاه‌ها هنری باعث می‌شود افراد بیشتری کار را ببینند.

وی درباره سبک و تکنیک آثار خود در نمایشگاه «در امتدا زیست» توضیح داد: سبک آثار این نمایشگاه بیشتر انتزاعی هستند. ممکن است برخی پرتره‌های این نمایشگاه رئالسیتی کار شده باشند اما بیشتر انتزاعی هستند.

این نقاش در مورد موانع و مشکلاتی که در برگزاری نمایشگاه خود داشته است، بیان کرد: بیشتر مشکلم در برگزاری این نمایشگاه پیرامون امید بود. مواقع بسیاری از روی ناامیدی کار می‌کردم تا حالم بهتر شود. مشکل دیگر در این زمینه مساله مالی بود. بسیاری از مواد اولیه در دوران محدودیت‌های کرونایی و تحریم‌های اقتصادی به راحتی پیدا نمی‌شدند و همین امر روی خلق آثار این نمایشگاه تاثیرگذار بود.

اعظمی در پایان صحبت‌های خود گفت: بسیاری از دوستان و همکاران من که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و شرایط مساعدتری دارند از تلاش‌های من برای برگزاری نمایشگاه تعجب می‌کردند. با توجه به این مساله تصور می‌کنم تلاش افراد در شرایط سخت‌ و بحرانی‌ بیشتر می‌شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «دگرگونی‌های عمیق در بازه‌های زمانی بسیار کوتاهی رخ می‌دهند، درست آن‌گاه که هیچ انتظارش را نداریم، زندگی به عقب بر نمی‌گردد و چیزی که پیشِ رویمان است مبارزه ایست تا شهامت و ارادمان را برای تغییر بیازماید.»

نمایشگاه انفرادی نقاشی ندا اعظمی با نام «در امتداد زیست» روز جمعه ۳۰ آذرماه در گالری ویستا برگزار شد. این نمایشگاه تا ۱۰ آذرماه باتوجه به محدودیت‌های کرونایی به صورت مجازی در سایت گالری ویستا برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۱۷ اثر به معرض نمایش گذاشته شده است.

مائده غلامی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500