بازدید گیل آبادی از آثار نقاشی اسماعیل خلج/ مروری بر ۵ دهه فعالیت هنری | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳

بازدید گیل آبادی از آثار نقاشی اسماعیل خلج/ مروری بر ۵ دهه فعالیت هنری

شهرام گیل‌ آبادی، مدیرعامل خانه تئاتر از نمایشگاه مروری بر آثار اسماعیل خلج هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، شهرام گیل‌آبادی مدیر عامل خانه تئاتر، بعد از بازدید نمایشگاه ‌مروری بر آثار اسماعیل خلج با عنوان «سایه» گفت: استاد خلج هنرمندی بی‌ بدیل در حوزه درام اجتماعی و نمایشنامه‌ نویسی در ایران است که در هنرهای دیگر به صورت خود آموخته و یا در کنار استادان، کارهای متفاوتی انجام داده است.

گیل آبادی ادامه داد: یکی از کارهایی که اسماعیل خلج از کودکی آغاز کرده نقاشی بوده است که به عنوان هنر «خلوت خود» انتخاب کرده‌ و در کنار تئاتر به آن پرداخته است. خلج علاوه بر اینکه در حوزه تئاتر صاحب سبک است در نقاشی هم سعی کرده است سبک شخصی خود را داشته باشد، به گونه‌ ای که «خود نگاری» در آن مشهود است و نمایشگاه سایه با ترکیبی چشم‌نواز از او و طبیعت نتیجه آن است.

وی بیان کرد: بخشی از نمایشگاه نیز مروری بر بیش از پنج دهه فعالیت هنری اسماعیل خلج است که به علاقه‌ مندان توصیه می کنم از این نمایشگاه بازدید کنند. این نمایشگاه با همکاری خانه تئاتر، خانه هنرمندان ایران و موسسه توسعه هنرهای معاصر یک مثلث همکاری را ایجاد کرده، که در سطح کیفی خوبی برگزار شده است.

اصغر همت بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون نیز با اشاره به نمایشگاه مروری بر آثار اسماعیل خلج توضیح داد: مایه خرسندی است که قسمتی از نمایشگاه به معرفی و مرور پنج دهه فعالیت هنری اسماعیل خلج پرداخته تا عموم مخاطبان بدانند که علاوه بر آنکه ایشان یک نمایشنامه نویس برتر تئاتر است در نقاشی وشعر نیز فعال بوده است.

وی افزود: بسیار خوشحالم که تلاش استاد خلج را علاوه بر تئاتر و نمایش، در زمینه نقاشی دیدم و آثار ایشان در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

همت در پایان گفت: استاد خلج با وجود اینکه پیشکسوت تئاتر هستند اما برخی از نزدیکان از طریق فضای مجازی در جریان بودند که ایشان چند سالی است به طور جدی نقاشی می‌کنند، لذا با همکاری خانه هنرمندان ایران شرایطی مهیا شد تا نمایشگاهی از آثارشان به نمایش عموم گذاشته شود.

نمایشگاه مروری بر آثار اسماعیل خلج با نمایش ۱۶ اثر از  ۱۸ تا ۲۹ مرداد ماه در «خانه هنرمندان ایران» میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است