اجرای سونات مهتاب بتهوون توسط یک بیمار مبتلا به فراموشی + فیلم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۱

اجرای سونات مهتاب بتهوون توسط یک بیمار مبتلا به فراموشی + فیلم

الن لیبر پیانیست 92 ساله آمریکایی مبتلا به آلزایمر با اجرای خود از سونات مهتاب بتهوون بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از فیگارو، پیانیست ۹۲ ساله که از بیماری آلزایمر رنج می برد سونات مهتاب بتهوون را با ترجمان خودش نواخت. ویدیو این پیانیست که نامش الن لیبر است توسط دخترش در تیک‌تاک منتشر شده و بازخورد گسترده ای در سراسر جهان بدست آورده است.

موسیقی قطعا حد و مرزی ندارد، چندی پیش در اوایل ماه نوامبر کلیپ رقص مارتا گونزالس بالرین سابق که اکنون به آلزایمر مبتلا شده است با موسیقی دریاچه قو چایکوفسکی در سراسر جهان منتشر شد اما این تنها مورد اینچنینی نیست، الن لیبر ۹۲ ساله آمریکایی که به آلزایمر مبتلا شده نیز فضای مجازی را این روزها تحت تاثیر قرار داده است.

در ویدیویی که دختر لیبر از مادرش گرفته از او می خواهد سونات مهتاب بتهوون را اجرا کند، که مادرش در پاسخ با صراحت می گوید آن را نمی شناسد. اما لحظه ای بعد او آن را با استادی می نوازد.

این کلیپ که در تیک‌تاک منتشر شده بیش از ۷ میلیون بازدید کننده در سراسر جهان داشته است.

الن لیبر معلم موسیقی و همینطور یک آهنگساز بوده که اکنون نزدیک به ۱۰ سال است به بیماری آلزایمر مبتلاست، او نوازندگی پیانو را از سه سالگی فرا گرفته است.

دختر این پیانیست بعد از پربازدید شدن اجرای مادرش کلیپ های دیگری از او در حال نواختن قطعاتی از آهنگسازانی چون شوپن را نیز منتشر کرده است.

اجرای الن لیبر را اینجا ببینید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است