روایت نُقل‌پزانی که دیگر مایل به این کار نیستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۰

روایت نُقل‌پزانی که دیگر مایل به این کار نیستند

مستند «حاج ابوالقاسم و پسران» با محوریت زندگی اولین نُقل‌پز ایران در قالب فصل اول مجموعه مستند «جهش تولید» روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان هنری‌ رسانه‌ای اوج، مستند «حاج ابوالقاسم و پسران» به روایت داستان نُقل‌پزی به نام حاج ابوالقاسم می‌پردازد و با اشاره به روایت کسب و کار این فرد، عاقبت این نوع مشاغل قدیمی را بررسی می‌کند و به تاریخچه نُقل و نُقل‌پزی اشاره می‌کند.

حاج ابوالقاسم، ۱۲۰ سال پیش مغازه نُقل‌فروشی را تاسیس می‌کند، اما با گذر زمان و تغییر ذائقه مردم، کم کم پسران حاج ابوالقاسم دیگر بنیه قبل را برای کار کردن ندارند، نوه‌ها نیز مایل به کار کردن در این شغل نیستند و کارگرها هم این شغل را دوست ندارند. همه این مشکلات باعث شده است که این شغل قدیمی با قدمتی ۱۲۰ ساله رو به زوال باشد.

سازمان هنری‌رسانه‌ای اوج با همکاری شبکه مستند سیما، روزهای دوشنبه‌ در قالب بسته‌ای ویژه مستندهایی با محوریت جهش تولید و اقتصاد مقاومتی را روی آنتن می‌برد و نخستین مستند از فصل اول این برنامه به پخش مستند «حاج ابوالقاسم و پسران» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد خاکی و تهیه‌کنندگی مسعود کارگر ساعت ۲۰ از شبکه مستند اختصاص خواهد داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است