پخش «سرو سیمین» همزمان با زادروز کیهان کلهر از رادیو فرهنگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۸

پخش «سرو سیمین» همزمان با زادروز کیهان کلهر از رادیو فرهنگ

برنامه «با کاروان شعر ‌و‌موسیقی» رادیو فرهنگ امروز ۳ آذر با پخش «سرو سیمین» زادروز کیهان کلهر را گرامی می‌دارد و با علیرضا افتخاری خواننده درباره این کمانچه نواز صحبت می‌کند.

به گزارش صبا، برنامه «با کاروان شعر ‌و‌موسیقی» رادیو فرهنگ دوشنبه ۳ آذر با پخش «سرو سیمین» زادروز کیهان کلهر نوازنده کمانچه و ‌آهنگساز را گرامی می‌دارد.

رادیو فرهنگ در برنامه «با کاروان شعر و‌‌ موسیقی» هر روز به مناسبت های مختلف از بزرگان شعر و موسیقی یاد و با بررسی شناسنامه آثار موسیقی شنوندگان را با هنرمندانی که در ماندگاری یک اثر نقش داشتند، معرفی می‌کند.

در این برنامه به مناسبت میلاد کیهان کلهر نوازنده کمانچه و ‌آهنگساز که سوم آذرماه سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای کرمانشاهی و موسیقی دوست در تهران به دنیا آمده است، «سرو سیمین» از آثاری که وی نوازندگی آن را برعهده داشته است، پخش و بررسی می‌شود.

در بخشی از این برنامه نیز علیرضا افتخاری درباره کیهان کلهر و آثار وی و تجربه همکاری‌هایی که با این استاد کمانچه نواز کشور داشته است مطالبی را بیان می‌کند.

«سرو سیمین» با شعری از رهی معیری توسط محمدعلی کیانی نژاد آهنگسازی شده و علیرضا افتخاری آن را خوانده است

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» ساعت ۱۲:۲۰به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و اجرای مریم واعظ پور روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است