«نگاهی تازه به عناصر و نقوش هنرهای ایرانی» در موزه امام علی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۷

«نگاهی تازه به عناصر و نقوش هنرهای ایرانی» در موزه امام علی

نمایشگاه مجازی «نگاهی تازه به عناصر و نقوش هنرهای ایرانی» با نمایش 30 اثر از آثار موجود در گنجینه موزه هنرهای دينی امام علی (ع) برپا شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، نمایشگاه مجازی «نگاهی تازه به عناصر و نقوش هنرهای ایرانی» با نمایش ۳۰ اثر از آثار موجود در گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) با تاکید بر طرح و نقش های ایرانی اسلامی برپا شد.

از ۱ تا ۳۰ آذر هر شب یک اثر از این نمایشگاه در صفحه اینستاگرام موزه به نمایش در می‌آید.

این نمایشگاه مجازی با نمایش آثاری از هنرمندانی چون پرویز کلانتری، محمدعلی ترقی جاه، فرح اصولی، آیدین آغداشلو، ناصر آراسته، حسین محجوبی، علی اکبر صادقی، علی شیرازی، قدرت الله عاقلی و… در معرض دید علاقه‌مندان قرار می گیرد.

هنرمند ایرانی با بهره گرفتن از بستر حکمت و عرفان اسلامی در فضایی نمادین به آفرینش می پردازد، گاهی به شیوه کاملا مجردو انتزاعی، گاهی الهام گرفته از واقعیت ملموس و گاهی نیز با اغراق در ویژگی هایواقعی نقوش خاصی را با عملکرد های متفاوت نقش می کند.

آثاری که از گنجینه موزه انتخاب شده نمونه های بارزی از نقاشی هایی است که در یک سده اخیر از نقوش و نمادهای ایرانی به شکل های مختلف و در سبک های متفاوت بهره گرفته است که با وجود اختلاف شیوه، دارای اشتراک های فراوانی در محتوا هستند.

علاقه‌مندان برای بازدید نمایشگاه می‌توانند به صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به آدرس iaram_art مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است