استفاده درست از زبان فارسی را در «ماجراهای آقای تلنگری» بیاموزید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۴

استفاده درست از زبان فارسی را در «ماجراهای آقای تلنگری» بیاموزید

رادیو نمایش از دوم آذر ماه برنامه نمایشی «ماجراهای آقای تلنگری» را با موضوع استفاده درست از زبان فارسی روی آنتن می‌برد.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، رادیو نمایش از روز یک شنبه دوم آذر ماه برنامه نمایشی جدیدی با نام «ماجراهای آقای تلنگری» را روی آنتن می‌برد که موضوع آن استفاده درست از زبان فارسی است.

بهرام سروری نژاد نویسنده، بازیگر و مجری برنامه «ماجراهای آقای تلنگری» ضمن اعلام این مطلب گفت: پیش از این «ماجراهای آقای تلنگری» در قالب یک آیتم در برنامه‌ای پخش می‌شد اما بعد از مدتی به درخواست شبکه رادیویی نمایش به صورت یک برنامه مستقل در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: مبنای ساخت این برنامه زبان فارسی است و علاوه بر آن بسیاری از مشکلات این زبان که در حال حاضر بین مردم متدوال شده است در قالب روایتی نمایشی به آنان گفته خواهد شد. در واقع در این برنامه ایرادها و مشکلاتی را که در دستور زبان فارسی و گویش آن وجود دارد همچنین استفاده نادرست از افعال، کلمات و حتی ضرب المثل ها به شکل نمایشی را مطرح خواهد کرد تا به لحاظ معنایی در جای درست خود استفاده شود.

این نویسنده رادیو تاکید کرد: همچنین قرار است در این برنامه به معرفی شاعران شناخته شده و حتی ناشناخته ایرانی نیز بپردازیم تا مردم بیشتر با آن‌ها و آثارشان آشنا شوند.

سروری نژاد در پایان اظهار کرد: در نحوه تولید و نگارش «ماجراهای آقای تلنگری» از منابعی مانند فرهنگ دهخدا، فرهنگ عمید و فرهنگ معین استفاده کرده و تمام تلاش را به کار برده‌ام تا زبان فارسی که بسیار اصیل و غنی است با استفاده ناصحیح به قهقهرا نرود.

«ماجراهای آقای تلنگری» به تهیه‌کنندگی مهدیه تقی زاده، نویسندگی، بازیگری و اجرای بهرام سروری نژاد از روز یکشنبه دوم آذر ماه ساعت ۱۱:۳۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است