داستان «ازدواج‌های فیلیپس‌بورگ» از منظر چهار زوج | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۶

داستان «ازدواج‌های فیلیپس‌بورگ» از منظر چهار زوج

کتاب «ازدواج‌های فیلیپس‌بورگ» نوشته مارتین والزر ترجمه اژدر انگشتری از سوی نشر بیدگل منتشر شد.

به گزارش صبا، کتاب «ازدواج‌های فیلیپس‌بورگ» نوشته مارتین والزر ترجمه اژدر انگشتری در نوبت چاپ اول از سوی نشر بیدگل به چاپ رسید.

مارتین والزر نویسنده و رمان‌نویس معاصر آلمانی، پیش از آنکه نخستین رمان خود را منتشر کند و خیلی زود به نویسنده‌ای شناخته شده بدل شود به نویسندگی برای برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی مشغول بود و به واسطه همین شغل با طبقه مرفه نوظهوری  که نتیجه شکوفایی اقتصادی آلمان در دهه ۱۹۵۰ میلادی بود در ارتباط بود و همین دستمایه والزر برای نوشتن کتاب « ازدواج‌های فیلیپس‌بورگ» می‌شود؛ رمانی که بخشی از قدرت عظیمش را از تنش پایدار میان بالا و پایین و فرادستان و فرودستان به دست می‌آورد.
این کتاب داستان پیشرفت و سقوط روزنامه‌نگار جوان هانس بویمان در شهر اشتوتگارت (فلیپس‌بورگ رمان) است. داستان از منظر چهار زوج با گسستگی‌های متفاوت دیده می‌شود که فقط از روی عادت و مصلحت‌اندیشی کنار هم مانده‌اند.

بسیاری این رمان را قوی‌ترین اثر مارتین والزر می‌دانند، نه فقط چون پرانرژی و رادیکال است و نه فقط به دلیل توصیف‌های جزئی‌نگرانه که هر خواننده‌ای را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. چیزی که این کتاب را تبدیل به اثر ادبی بزرگی کرده نحوه برخورد والزر با تابوهای زبانی است که آنها را در حرکتی مداوم و بی‌سکته آن‌قدر صبورانه پیش می‌برد تا سرانجام در صفحات آخر ریشه‌های دردناکشان آشکار شوند.

کتاب «ازدواج‌های فیلیپس‌بورگ» در ۵۴۶ صفحه با قیمت ۹۲۰۰۰ تومان به همت نشر بیدگل روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است