کسی به فکر کارمندان سینما و بیکاری آنها نیست/ ظلمِ تلویزیون و شهرداری به سینما | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۷
حبیب اسماعیلی در گفتگو با صبا:

کسی به فکر کارمندان سینما و بیکاری آنها نیست/ ظلمِ تلویزیون و شهرداری به سینما

مدیرعامل رسانه فیلمسازان مولود ضمن تاکید بر وضعیت نامساعد اقتصادی سینماها، از اعمال محدودیت‌های کرونایی ویژه مراکز فرهنگی در عین بازگشایی دیگر اماکن انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، ۹ ماه وضعیت تعطیل و نیمه‌تعطیل سینماها رو به پایان است و سینماها وارد دهمین ماه از شرایط ویژه کرونا می‌شوند و این در حالی است که بر اساس آمار مبتلایان و جانباختگان این بیماری در کشور، چشم‌انداز روشنی از پایان این شرایط به نظر نمی‌رسد.

حبیب اسماعیلی مدیرعامل رسانه فیلمسازان مولود در گفتگو با صبا در این باره گفت: وضعیت سینماها مساعد نیست. از زمانی که کرونا شروع شده، سینماها بیشتر اوقات بسته بوده. به تازگی هم که بازگشایی تا ساعت ۱۸ اعلام شد، اکثر سینماهای بخش خصوصی از جمله ما این کار را نکردیم.

وی افزود: با این حال ما تا این لحظه، همه پرسنل را نگه داشتیم و حقوق آن‌ها را نیز پرداخت کردیم.

این سینمادار توضیح داد: غیر از اوایل بازگشایی که «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲» اکران شده بود، دیگر سینماها فروش چندانی نداشت. در همان زمان هم بخشی از هزینه‌ها درمی‌آمد که حتی هزینه بیمه کارمندان هم نمی‌شد.

اسماعیلی با گلایه از رسانه‌ها، صداوسیما و شهرداری اظهار کرد: حتی در همان یک ماه هم از صاحبان فیلم‌ها که ریسک کردند، حمایتی نشد و فیلم‌ها برداشته شد. صداوسیما و شهرداری باید اطلاع‌رسانی می‌کردند که سینماها باز است ولی این کار را انجام ندادند در حالی که رایزنی‌هایی بین سازمان سینمایی با صداوسیما و شهرداری انجام شده بود.

وی تاکید کرد: چند شب پیش در تلویزیون هم گفتم که خود صداوسیما هیچ حمایتی از سینما نکرد. از تلویزیون انتظار داریم حتی اگر هیچ فیلمی را تبلیغ نمی‌کند، فقط بنویسد سینما باز است. این وظیفه صداوسیما است که هروقت فیلم ایرانی اکران شود، از آن حمایت کند.

مدیرعامل رسانه فیلمسازان مولود با اشاره به محدودیت‌های جدید کشور بیان کرد: اگر واقعا با تعطیلی مراکز فرهنگی، کرونا ریشه‌کن می‌شود، تعطیلی اشکالی ندارد. از اسفند ماه ۹۸ تا تیرماه امسال سینماها تعطیل بود، اما آیا کرونا ریشه‌کن شد؟ در ۲ یا ۳ ماه گذشته که سینماها تعطیل بود، فوتی‌ها و مبتلایان ۲ یا ۳ برابر شد.

وی تاکید کرد: پس تعطیلی سینماها به تنهایی کافی نیست. اگر قرار است تعطیلی باشد، همه‌جا تعطیل باشد تا بیماری ریشه‌کن شود، ولی وقتی به فهرست مراکزی که در محدودیت‌های جدید اجازه فعالیت دارند، نگاه می‌کنیم، می‌بینیم تقریبا همه‌جا باز است.

این تهیه کننده و پخش کننده فیلم ادامه داد: پس چه اماکنی بسته است؟ چرا فقط مراکز فرهنگی باید تعطیل باشد؟ به صرف بستن مراکز فرهنگی اتفاق خوبی در زمینه حذف شیوع کرونا نخواهد افتاد. باید برای مترو و رفت‌وآمدها کاری انجام شود.

بیشتر بخوانید

بعید است تا عید سینماها رونق بگیرند/ مشکل اساسی «تولید» خواب پول است

چشم امیدمان به اکران نوروز است/ در بدترین شرایط اقتصادی سینماها هستیم

امکان نجات سینماها با طرح ضمانت حداقل فروش/ سرمایه زیادی در حال نابودی است

بازگشایی سینما به این شکل با تعطیلی فرقی ندارد/ کسی حاضر به اکران فیلمش نمی‌شود

سینماها تا نوروز به درستی بازگشایی نشود ناگزیرم سالن‌ها را رستوران کنم

کارمندان سینما مسافرکشی می‌کنند/ اجازه نمایش فیلم‌های قدیمی کیمیایی را بدهند

ناگزیر شده‌ایم از کارمندان سینما خداحافظی کنیم/ دولت کمکی نکرده است

این سینمادار و تهیه‌کننده سینما با تاکید بر نبود استقبال مردم از سینماها عنوان کرد: اگر سینماها باز باشد، سینماداران سودی نمی‌برند و به دخل و خرج قانع هستند تا فقط حقوق پرسنل تامین شود. از آغاز تعطیلی ۹ ماه گذشته است. مگر چقدر یک سینمادار توانایی دارد که بخواهد هزینه‌ها را پرداخت کند؟ وقتی کمک دولتی نباشد، پرسنل را اخراج می‌کند و بیکاری به وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از این اتفاق، اگر شرایطی فراهم می‌کردند که سینماها باز می‌شد، همین اصطلاحا آب باریکه باعث می‌شد که پرسنل سر کار بودند. خود پرسنل هم در این شرایط به پایه حقوق قانع‌اند.

اسماعیلی اظهار کرد: وقتی خود رییس جمهور می‌گوید ما تشخیص دادیم شیوع کرونا اکثرا در مهمانی‌ها و دورهمی بوده، این به سینما چه ارتباطی دارد؟ سینما که ۳ یا ۴ نفر در آن می‌نشینند، مرکز شیوع کروناست؟

وی در پایان گفت: زندگی کرونایی وجود دارد و ما باید زندگی را با کرونا وفق دهیم. تفریح بکنیم، خرید انجام دهیم و حتی مسافرت‌هایمان را هم برویم، ولی همه با رعایت موارد بهداشتی باشد.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000