حمایت استاندار ایلام از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۸

حمایت استاندار ایلام از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

استاندار ایلام بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان  ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام با اعلام خبر فوق گفت: باید از مجموعه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران و دست اندرکاران برگزاری آن به شدت حمایت شود و دستگاه های اجرایی استان باید با تمام توان، امکانات و داشته های خود را در خدمت جشنواره بگذارند.

وی افزود: استان ایلام برای میزبانی از مهمانان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران باید تمام توان خود را بسیج کند تا جشنواره به شکل هر چه بهتر و با کیفیتی مطلوب برگزار شود. مجموعه استانداری هم از نظر تامین اعتبارات و هم از نظر هماهنگی دستگاه ها، تلاش و همت خود را به کار خواهد بست.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این که انعکاس کار هنری در تاریخ و برای آیندگان ماندگار خواهد بود و تاثیرگذاری آن بیش از رشته های دیگر است، اظهار کرد: اگر آثار هنری در طول تاریخ تولید نمی شدند، اثری از تمدن بشری برای نسل های آینده باقی نمی ماند، کار هنرمندان در زمان های گذشته، باعث شد تا ماهیت و فرهنگ و رسوم هر سرزمینی به آیندگان منتقل شود.

وی بیان کرد: ایلام سابقه و قدمت تمدنی بسیار طولانی حتی بیشتر از تاریخ ایران دارد، اگر به آثار باقی مانده از شهر تاریخی سیمره نگاه کنیم، می بینیم که قدمت آنها به چند هزار سال پیش باز می گردد، بنابراین حضور نخبه های فرهنگی و هنری در استان و دعوت از جمع بزرگی از هنرمندان هنرهای تجسمی کشور در این شهر کاملا به جا و مطلوب است.

جلسه شورای سیاست گذاری بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به ریاست استاندار ایلام و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در شهر ایلام برگزار شد. در این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به این که استان ایلام در زمینه هنرهای تجسمی ظرفیت ها و استعدادهای خوبی دارد و بسیاری از استادان صاحب نام این حوزه، ایلامی هستند،اظهار کرد: با تبادل نظر کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بررسی ظرفیت های استان، بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از سی ام مرداد ماه تا سوم شهریور ماه در ٩ رشته هنرهای تجسمی در ایلام برگزار خواهد شد.

وی درباره محل برگزاری جشنواره به دانشگاه ایلام اشاره کرد و گفت: مدیریت مجموعه دانشگاه ایلام و ریاست دانشگاه، میزبانی کارگاه ها، اسکان و آیین افتتاحیه و اختتامیه جشنواره را بر عهده دارند.

بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری رضوان صادق‌زاده با شعار «نرسیده به درخت، دو قدم مانده به گل» از سی ام مرداد تا سوم شهریور ماه ۱۳۹۸ در ایلام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است