جلیل فرجاد «یار مهربان» را اجرا می‌کند/ سراغ ساختارهای همیشگی رادیو نمی‌رویم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۰
سرپرست گروه کتاب رادیو فرهنگ به صبا گفت:

جلیل فرجاد «یار مهربان» را اجرا می‌کند/ سراغ ساختارهای همیشگی رادیو نمی‌رویم

سرپرست گروه کتاب رادیو فرهنگ از تولید یک برنامه رادیویی جدید با نام موقت «یار مهربان» در حوزه کتاب و با اجرای جلیل فرجاد خبر داد.

مهدی دادجو سرپرست گروه کتاب رادیو فرهنگ و طراح برنامه «یار مهربان» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره برنامه جدید این شبکه رادیویی در حوزه کتاب عنوان کرد: برنامه جدید و متفاوتی با نام موقت «یار مهربان» به تهیه‌کنندگی یلدا احتشامی را برای شب‌های زمستان رادیو فرهنگ تدارک دیده‌ایم که احتمالا دی ماه هفته‌ای یکبار روزهای پنجشنبه روی آنتن این شبکه رادیویی می‌رود.

وی با اشاره به اینکه جلیل فرجاد کارشناس مجری این برنامه است، بیان کرد: جلیل فرجاد پیش از آنکه بازیگر مشهوری بشود، دوبلور بود. ایشان علاوه بر محبوب و مردم‌دار بودن صدای زیبایی هم دارد و زمانی که ما این برنامه را به ایشان پیشنهاد دادیم ایشان به دلیل محتوای برنامه آن را پذیرفتند.

سرپرست گروه کتاب رادیو فرهنگ درباره اهداف «یار مهربان» اظهار کرد: در این برنامه رادیویی ساختارهای همیشگی رادیو را رها می‌کنیم و کلیشه‌های معمولی همیشگی را کنار می‌گذاریم. هدف برنامه این است که به مردم جامعه کمک کند تا به مشکلات روزمره خود به کمک کتاب که یک ابزار است، فایق آیند. ما کتاب‌های زیادی داریم که مردم نمی‌شناسند اما این کتاب‌ها به ما یاد می‌دهند با حداقل‌های زندگی اقتصاد خانواده را بچرخانیم و یا ما را در تربیت فرزندانمان یاری می‌کنند.

دادجو ادامه داد: همچنین برخی از کتاب‌ها به ما یاد می‌دهند چگونه با خانواده، همسر، دوستان، همسایه‌ها و… رفتار کنیم. در حقیقت ما زمانی که برای حل دغدغه‌ها و مسایل روزمره خود به کتاب‌های موردنظر پناه می‌بریم، متوجه می‌شویم که چه قدر کتاب‌ها مفید هستند.

وی با اشاره به اینکه چیدمان برنامه جذابیت خاصی را ایجاد می‌کند، بیان کرد: این برنامه تولیدی است و مخاطبان در زمان پخش برنامه می‌توانند «یار مهربان» را از رادیونمای رادیو فرهنگ نیز تماشا کنند. همچنین علاوه بر خواندن بخشی‌هایی از کتاب در برنامه هنرمندان، ورزشکاران و فرهیختگان حوزه فرهنگ نیز مهمان «یار مهربان» هستند و به صورت متفاوتی با آن‌ها گپ می‌زنیم.

طراح «یار مهربان» در پایان خاطرنشان کرد: این امکان نیز فراهم شده است که مخاطبان در پیج اینستاگرام این برنامه که به زودی راه‌اندازی می‌شوند، دغدغه‌هایشان را با ما در میان بگذارند تا بتوانیم متناسب با نیاز آن‌ها نیز برنامه‌سازی کنیم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است