سفری تا فراسوی سیاره مشتری در جشنواره «سینماحقیقت»

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در بخش‌های مختلف بین‌المللی این دوره‌ سینماحقیقت که به صورت غیر رقابتی و در قالب نمایش‌های برخط (آنلاین) برگزار می‌شود، سعی شده تا بهترین آثار مستند سینمای جهان به نمایش درآید.

مستند «کوبریک از نگاه کوبریک» به کارگردانی گرگوری مانرو یکی از این آثار بخش پرتره‌ سینماحقیقت است. فیلمساز فرانسوی در این فیلم، با بهره‌گیری از مصاحبه‌هایی اختصاصی از کوبریک که گستره‌ 30 سال فعالیت او را در برمی‌گیرد، تصاویر آرشیوی را در می‌آمیزد و مخاطب را به سفری تا فراسوی سیاره مشتری می‌برد.

«اسپارتاکوس»، «دکتر استرنج لاو»، «2001‌: اُدیسه فضایی»، «پرتقال کوکی»، «بری لیندون»، «غلاف تمام فلزی» و «چشمان کاملا بسته»، از مشهورترین فیلم‌های استنلی کوبریک است. او با فیلم‌هایش 13 بار نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شد و یکبار اسکار بهترین جلوه‌های ویژه را به دست آورد.

کوبریک در سال 1997 شیر طلای افتخاری جشنواره فیلم ونیز را به پاس یک عمر دستاورد سینمایی دریافت کرد. او مارس 1999 در 70 سالگی درگذشت.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرماه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/