نهمین حضور جهانی «خرچنگ» در جشنواره فیلم «بیلبائو، زینبی»

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن 11 دقیقه‌ای «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی روز 25 آبان‌ماه 1399 (15 نوامبر 2020) به همراه چند فیلم کوتاه دیگر از بخش «مسابقه رسمی» در ساعت 16:30 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینما به نمایش در آمد.

«خرچنگ» از تولیدات سال 1398 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که نهمین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند و کوتاه «بیلبائو، زینبی» تجربه می‌کند.

این جشنواره یکی از جشنواره‌های معتبر فیلم اروپا در زمینه فیلم‌های مستند و کوتاه به شمار می‌رود که واجد شرایط اسکار، بفتا، گویا و مورد تایید فدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) است و هر ساله برنده جایزه بزرگ آن برای رقابت جایزه اسکار معرفی می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش‌تر نیز در سال 2018 با انیمیشن «مثل یک پروانه روی قلب» به کارگردانی مریم خلیل‌زاده در بخش ویژه مروری بر آثار کارگردانان زن ایرانی و در سال 2016 با فیلم «پدربزرگ» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی تنها فیلم ایرانی راه‌یافته به پنجاه‌ و هشتمین دوره این جشنواره حضور داشته‌ است.

شیوا صادق‌اسدی کارگردان و تهیه کننده فیلم «یال و کوپال» در سال گذشته نیز توانست در بخش رسمی فیلم کوتاه همین جشنواره حضور داشته باشد.

شصت‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند و کوتاه «بیلبائو، زینبی» از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه سال 1399 (13 تا 20 نوامبر 2020) در شهر بیلبائوی کشور اسپانیا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/