سوفیا لورن گفت انقدر به من «شما» نگویید/ به ایران آمدم چون اینجا باحال‌تر است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۳
بابک کریمی در گفتگو با صبا:

سوفیا لورن گفت انقدر به من «شما» نگویید/ به ایران آمدم چون اینجا باحال‌تر است

بابک کریمی که به تازگی در فیلم «زندگی پیش رو» در مقابل سوفیا لورن نقش آفرینی کرده است، از این تجربه می‌گوید.

بابک کریمی بازیگر ایرانی که در فیلم «زندگی پیش رو» با سوفیا لورن ستاره ایتالیایی برنده جایزه اسکار هم‌بازی شده و این فیلم ۱۳ نوامبر از سوی سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس عرضه شده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا از چگونگی حضورش در این فیلم گفت: مسئول انتخاب بازیگر فیلم به دنبال یک بازیگر شرقی برای نقشِ یک روشنفکرِ اهل فرهنگ می گشت که این فرد روتوش بخش‌های قدیمی از جمله کتاب را انجام می‌دهد و الان به وضعیتی دچار شده که باید جنس چینی بفروشد. خلاصه گشتند و به من رسیدند، من هم یک صحبت تلفنی با ادواردو پونتی کارگردان فیلم داشتم و ماجرا از آن‌جا شروع شد.

کریمی از حس و حال بازی در کنار سوفیا لورن بیان کرد: برای من بازی در این فیلم یکی از هدیه‌های زندگی بود که اصلا انتظارش را نداشتم. بازی با سوفیا تجربه‌ای بود که هیچوقت فکرش را نمی‌کردم، حتی تصور نمی‌کردم هیچ‌موقع از نزدیک ببینمشان چه برسد به این که با هم همکار بشویم. این افتخار خیلی بزرگی است برای من.

وی افزود: خیلی ایشان را شما، خطاب می‌کردم که پاسخ دادند لطفا به من هم تو بگویید و اینقدر شما، شما نکنید، من هم گفتم بله سعی ام را می‌کنم. من با خانم لورن، سر فیلمبرداری فقط یک روز کار کردم و بیشتر با ابراهیم گایز، پسر کوچک فیلم کار می‌کردم ولی با این وجود یکی از ملاقات‌های خیلی هیجان‌انگیز زندگی‌ام بود چراکه با فیلم‌های نسل سوفیا لورن بزرگ شده‌ام.

بازیگر فیلم «فروشنده» درباره استقبال مردم از این فیلم اظهار کرد: واکنش‌ها و پیام‌هایی که دریافت می‌کنم حتی از آدم‌های ناشناس خیلی برایم جالب است. همیشه دوستان به من لطف داشتند و تبریک می‌گفتند ولی الان تعداد زیادی پیغام از آدم‌های ناشناس و کشورهای مختلف دریافت کرده‌ام که فیلم را روی نتفلیکس دیده‌ و تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این واکنش‌ها خستگی را از تن آدم در می‌آورد و به این معنی است که به زحمتش می‌ارزید.

این بازیگر از تفاوت کار کردن در ایران و خارج از کشور عنوان کرد: روند سینما و شیوه اجرایی که همه جا مثل هم است ولی در کارهای خارجی برنامه‌ریزی دقیق‌تر است، اگر می‌گویند ما با تو سه هفته دیگر روز چهارشنبه کار داریم ممکن است یک فقط روز پس و پیش شود، ولی اینجا معلوم نیست چه خواهد شد. سینمای آنجا سینمای سنگینی است، عوامل خیلی بیشتر هستند و مدیریت هم سخت‌تر می‌شود اما برنامه‌ریزی خیلی دقیقی دارند. به یاد دارم برای بازی در یک سریال خارجی از ۶ ماه قبل با من تماس گرفتند و قرارهایمان را گذاشتیم بعد که برنامه‌ریزی‌ها انجام شد، به من گفتند با تو هفته سوم فلان ماه کار داریم و چون ممکن است اتفاقی پیش آید، هفته بعد و قبلش را هم آزاد بگذار ولی دقیقا سر همان موقعی که گفته بودند، کار شروع شد.

وی در پاسخ به اینکه ترجیح می‌دهد در ایران کار کند یا خارج از آن، تشریح کرد: هر دو لطف خودش را دارد، اینکه صبح از خواب بیدار می‌شوی و به خودت می‌گویی خب بروم ببینم چه می‌شود، این بی‌برنامگی هم حال خاصی دارد! حالِ کار کردن در ایران بهتر است و از لحاظ انسانی جور دیگری است. در خارج از کشور هم برنامه‌ریزی دقیق داشتن و اینکه تکلیفت مشخص است، حال خودش را دارد. خیلی‌ها از من می‌پرسند چرا بعد از ۴۰ سال ایتالیا را ول کردی و به ایران آمدی، آنجا که خیلی قشنگ‌تر است، من می‌گویم، بله قشنگ‌تر است ولی اینجا باحال‌‌تر است.

بازیگر فیلم «جدایی نادر از سیمین» درباره حال بد سینما در روزهای اخیر، اذعان کرد: مساله این است که فقط حال سینما بد نیست، حال اقتصاد بد است، حال هنر بد است یعنی کلا حال همه‌مان خوب نیست. هر بخشی سعی می‌کند تا آنجا که می‌تواند راهکار جدیدی پیدا کرده تا شغلش را ادامه دهد، خیلی از کسبه‌ها مخصوصا در اروپا ورشکست شده‌اند، در ایران هم خیلی‌ها وضعشان خوب نیست، سینما هم یک بخش از همین چرخه اقتصادی و فرهنگی است، سعی می‌کنند کژدار و مریز کارهایی را بسازند ولی این هم ریسک است.

وی از حال بد تئاتر نیز عنوان کرد: یکی از بخش‌هایی که بیشتر از همه آسیب دیده تئاتر است چراکه در بخش تولیدِ سینما می‌شود کژدار و مریز کارهایی را تولید کرد، بخشی از آن نیز می‌تواند آنلاین باشد ولی در تئاتر، سالنش است که معنی آن را در خود دارد. تماشاچی‌ها خیلی کم شده‌اند، خود من هم به ندرت چند کار در این روزها دیده‌ام، تئاتر رسما تعطیل شده و بیشترین آسیب را دیده است.

کریمی در پایان گفتگوی خود با صبا درباره کارهای اخیر خود نیز خاطرنشان کرد: به تازگی فیلم جدید محسن قرایی با نام موقت «بی همه چیز» را تمام کرده‌ و یک سریال نمایش خانگی را با شهرام شاه‌حسینی شروع کرده‌ ام که امیدوارم به سرانجام برسانم.

و اما بابک کریمی بازیگر بین المللی سینمای ایران درباره یک روز فیلمبرداری مشترک با سوفیا لورن به نشریه معتبر ورایتی گفت: می خواهم عبارتی را که روبرتو بنینی در اولین دیدارش با فدریکو فلینی بیان کرد به کار ببرم، بنینی گفته بود در آن دیدار احساس کشیشی را داشتم که به خدمت پاپ رفته است، روش بهتری برای توصیف این دیدار ندارم.

وی تاکید کرد: در یکی از لحظات استراحت فیلمبردای فیلم من به سوفیا لورن گفتم: سوفیا چیزهای زیادی دارم که می خواهم از تو بپرسم، او گفت: هر چیزی می خواهی از من بپرس و اینگونه بود که ما درباره ویتوریو دسیکا (کارگردان تعداد زیادی از فیلم های سوفیا لورن مانند «گل های آفتاب گردان») و چارلی چاپلین (کارگردان فیلم «کنتسی از هنگ کنگ») و مسائل دیگر صحبت کردیم. گفتگوی خیلی پراحساسی بود.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است