سعی کردم در «بیجه» درد و درمان را بگویم/ قتل کودکان به دست قاتل سریالی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴
میکائیل دیانی به صبا گفت:

سعی کردم در «بیجه» درد و درمان را بگویم/ قتل کودکان به دست قاتل سریالی

میکائیل دیانی با مستند جدیدش با عنوان «بیجه» که درباره یک قاتل سریالی است در جشنواره «سینماحقیقت» شرکت کرده است.

میکائیل دیانی کارگردان مستند «بیجه» که پیش‌تر ۲ مستند «فراموش شده‌ها» و «اعتراض خاموش» را در حوزه اجتماعی ساخته است، درباره دغدغه ساخت «بیجه» به عنوان اثرش به خبرنگار سینمایی صبا گفت: مساله من مشکلاتی است که کودکانِ حاشیه دارند؛ کودکانی که صدایشان هیچ‌جا شنیده نمی‌شود، همچنان که اساسا صدای حاشیه هیچ‌‎وقت شنیده نشده است پس تلاش کردم به سوژه‌ای بپردازم که بتواند نماینده این صدا باشد.

وی افزود: پرونده قتل‌های سریالی پاکدشت را که عامل آن بیجه و قربانیان آن، کودکان ۸ تا ۱۴ سال آن منطقه بودند برای این انتخاب کردم که تقریبا تمام مشکلات کودکان حاشیه در این سوژه وجود داشت و به همین منظور سعی کردم این سوژه را به گونه‌ای روایت کنم که مشکلات حاشیه‌نشینان در قالب آن بگنجد.

این کارگردان درباره روند ساخت این مستند بیان کرد: کار یک دوره پژوهشی داشت که حدودا ۶ ماه طول کشید. یکی از مشکلات ما در پژوهش و ساخت، همکاری نکردن افراد درگیر در پرونده، خصوصا خانواده‌های مقتولان بود و پس از آن یک سال کار ساخت فیلم طول کشید تا به جشنواره امسال سینماحقیقت برسد.

دیانی درباره «بیجه» عنوان کرد: تلاش شده است که هم به لحاظ فرمی قوی باشد و هم محتوایش با روایت و قصه‌ای منسجم برای مخاطب عرضه شود. مساله مهم برای تیم سازنده این است که در کنار بیان دردهای کودکان حاشیه‌نشین، درمان آن را نیز بیان کنیم.

کارگردان این مستند در پایان اظهار کرد: تاکنون در اکران‌های اختصاصی بازخوردهای خیلی خوبی از کار گرفته شده است و امیدوارم در جشنواره سینماحقیقت هم بتواند نظر مخاطبان را جلب کند.

مستند «بیجه» که متقاضی شرکت در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت شده است، در روزهای اخیر در فرآیند اکران خصوصی قرار گرفته و تاکنون توانسته است نظر منتقدان را به خود جلب کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است