نامزدهای فصل تابستان جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان معرفی شدند

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کمیته‌های تخصصی شعر و داستان کودک و نوجوان، 14 عنوان (17 نسخه) کتاب را شامل سه عنوان کتاب شعر کودک، دو عنوان شعر نوجوان، چهار عنوان داستان کودک و پنج عنوان داستان نوجوان را به عنوان نامزدهای فصل تابستان جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تشخیص دادند.

از میان 551 عنوان کتاب رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تا پایان فصل تابستان، 339 عنوان کتابِ شعر، داستان و نمایش‌نامه به مرحله پایانی جایزه‌ کتاب این فصل راه پیدا کرد.

در تیرماه سال 1399، 137 عنوان کتاب مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 67 عنوان به مرحله داوری راه پیدا کرد. همچنین 84 عنوان کتاب در مردادماه بررسی شد که 48 عنوان آن به مرحله پایانی راه یافت.

در عین حال، در شهریورماه 330 عنوان کتاب مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 224 عنوان به جایزه‌ کتاب این فصل راه پیدا کرد.

در فصل تابستان 339 عنوان کتاب شامل شعر، داستان و نمایش‌نامه مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 17 عنوان شعر کودک، 2 عنوان شعر نوجوان، 230 عنوان داستان کودک و 90 عنوان داستان نوجوان بود.

اعضای هیات داوران فصل تابستان را مجید راستی، مرجان فولادوند، افسانه شعبان‌نژاد، بابک نیک‌طلب و عبدالحکیم بهار به ترتیب در بخش‌های «داستان کودک»، «داستان نوجوان»، «شعر کودک»، «شعر نوجوان» و «مروّج کتاب»، تشکیل می‌دهند.

کتاب‌های رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال پس از بررسی از سوی کارشناسان اولیه در اختیار کارگروه‌های تخصصی که با حضور شاعران و نویسندگان برجسته کودک و نوجوان تشکیل شده است، قرار می‌گیرند و کتاب‌هایی که شایسته دریافت جایزه تشخیص داده شود به بخش داوری راه پیدا می‌کند که این آثار را 2 شاعر، 2 نویسنده و یک مروّج کتاب در هر فصل داوری می‌شود.

انتهای پیام/