برپایی دو نمایشگاه نقاشی «بازی دوار» و «میلوریسم» در گالری شیرین | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۰

برپایی دو نمایشگاه نقاشی «بازی دوار» و «میلوریسم» در گالری شیرین

نمایشگاه نقاشی مرضیه قاسم پور و نمایشگاه یلدا جمالی به صورت همزمان از 23 آبان در گالری شیرین برگزار است.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا روز جمعه ۲۳ آبا‌ن‌ماه نمایشگاه نقاشی مرضیه قاسم پور به نام «بازی دوار» و نمایشگاه یلدا جمالی با عنوان «ملیوریسم» در گالری شیرین به نمایش درآمدند.

مرضیه قاسم‌ پور متولد بروجن است. او فارغ‌التحصیل رشته‌ نقاشی از دانشگاه  هنر نیشابور در مقطع کارشناسی و دانشگاه تربیت مدرس در مقطع کارشناسی ارشد است. او در حال حاضر در کنار نقاشی  مشغول به تدریس در دانشگاه هنر نیشابور و دانشگاه فرهنگیان تهران است. «بازی دوار» دومین نمایشگاه انفرادی اوست.

در بیانیه نمایشگاه «بازی دوار» آمده است: «آن ‌را که زندگی نامیدیم. صحنه‌ای بود که در آن دستی، بند‌های متصل به دست‌ و پایمان‌ را می‌چرخانید و می‌رقصانید… گاه با گلوله‌ای قرمز بر نوک بینی‌مان و گاه سوار بر اسبی چوبی یا به شکل مهره‌هایی از یک بازی شطرنج؛ رها شده بر مربع‌های سیاه و سفید.»

همزمان با برگزاری نمایشگاه «بازی دوار» در گالری شیرین نمایشگاه «ملیوریسم» هم برگزار شده است.

یلدا جمالی مـتولد ۱۳۶۵ در شیراز است. او فـارغ‌التحصیل رشـته‌ گـرافیک از دانـشگاه عـلم و فـرهـنگ تهـران در مـقطع کارشناسی است. جمالی در کنار نــــقاشی ســــابــــقه‌ کیوریتوری چــــندین نــــمایشگاه را نیز بــــر عهــــده داشته‌است. «ملیوریسم» دومین نمایشگاه انفرادی اوست.

در بیانیه نمایشگاه «میلوریسم» آمده است: «ملیوریسم بـاوری اسـت بـه مـعنای «بهـبودگـرایی»، بـاور بـه تـوان نـامحـدود انـسان بـرای ایفای نـقش مـوثـر در بهـبود حـال و هـوای جــهان پیرامــونــش و اعــتقاد بــه اینکه جــهان تــمایل بــه پیشرفــت دارد و انــسان می‌تــوانــد در هــر شــرایطی بــه خــصوص شــرایط بحــرانی از جهــت مادی و معنوی، روحی و روانی و … به بهبود آن کمک کند. مجــموعــه پیش رو بــا مــوسیقی و رنــگ و قــطعات درخــشان آینه، بــرای ایجاد و انـتقال «فـضایی بهـتر» خـلق شـد. بـرای مـن که خـالـق آثـار بـودم در شـرایط نـامـطلوب فکری و فیزیکی، بـهانـه‌ای بـود بـرای ادامـه دادن و ایجاد فـضایی بهـتر بـرای زنـدگی خـود و اطـرافیانـم و بـه همین مـنظور بـه نمایش گذاشته می‌شود. بــاور دارم که هــر یک از مــا می‌تــوانیم قــدمی مــثبت بــاشیم بــرای طی کردن مسیر تاریکی به نور و روشنایی.»

نمایشگاه «بازی دوار» و «میلوریسم» از ۲۳ آبان‌ماه تا ۴ آذرماه در گالری شیرین برپاست.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۸ به گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵ مراجعه کنند. گالری شیرین روزهای جمعه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ برقرار است.

همچنین مسئولان گالری شیرین در متنی تاکید کرده‌اند: «در حال حاضر جهان دستخوش تغییرات ناشی از پاندمی و همه‌گیری بیماری کروناست. اتفاقی که بسیاری را داغدار کرده، بسیاری را متحمل شرایط دشوار کرده و سبک زندگی همگان را تغییر داده است. اما با طولانی شدن این دوره در کنار هم یاد گرفتیم که رها کردن زندگی راه‌حل این مشکل نیست و باید برای ادامه‌ راه، انعطاف لازم برای سازگاری با این شرایط را داشت.

گالری شیرین به خاطر در اولویت بودن سلامت هنردوستان، از بهمن‌ماه سال گذشته تمامی افتتاحیه‌ها را لغو کرده و تورهای مجازی از آثار هنرمندان در صفحه‌ اینستاگرام و سایت گالری ترتیب داده است. با این وجود گالری هم‌چنان بر آن است تا امکان تجربه‌ مشاهده‌‌ بی‌واسطه‌ هنر را برای مخاطبان فراهم کند و به همین خاطر درب‌های گالری از تاریخ ۲۰ تیرماه، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به روی بازدیدکنندگان باز است. خواهشمندیم در صورت تمایل به حضور در نمایشگاه برای حفظ سلامتی خودتان و امکان ادامه‌ نمایش آثار هنرمندان، به علامت‌های هشدار برای حفظ فاصله‌ اجتماعی، زدن ماسک و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده توجه کنید. هم‌چنین به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام، بازدید از گالری در طول هفته تنها با تعیین وقت قبلی امکان‌پذیر است.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    120/288/595/500
  • بی‌بدن
    30/533/880/500
  • سال گربه
    26/041/466/500
  • مست عشق
    13/226/218/500
  • آپاراتچی
    4/625/524/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/954/223/000
  • آسمان غرب
    3/777/294/500
  • پرویزخان
    3/346/264/500
  • نوروز
    3/292/711/000