کارمندان سینما مسافرکشی می‌کنند/ اجازه نمایش فیلم‌های قدیمی کیمیایی را بدهند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۰
مدیر سینما پارس تهران در گفتگو با صبا:

کارمندان سینما مسافرکشی می‌کنند/ اجازه نمایش فیلم‌های قدیمی کیمیایی را بدهند

مدیر سینما پارس تهران، نمایش همزمان فیلم‌های روی پرده در پلتفرم‌های آنلاین را برای سینماها مضر دانست.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، پس از نزدیک به ۹ ماه تعطیلی و بازگشایی محدود سینماها که با استقبال مخاطبان سینمارو نیز مواجه نشد، حالا سینماها در حالی که وضعیت اقتصادی نامناسبی دارند، امکان نمایش تا سانس ۱۸ را دارند. این وضعیت برای سینماهای تک‌سالنه و قدیمی سخت تر است و آن‌ها را با مشکلات بیشتر مواجه کرده است.

در ادامه سلسله گفتگوها با سینماداران در شرایط کرونا، فرشید مصلحتی مدیر سینما پارس تهران در گفتگو با صبا درباره وضعیت این سینما گفت: سینما پارس مثل بقیه سینماها وضع خوبی ندارد و پول آب و برق را هم نمی‌تواند بپردازد، تا جایی که می‌خواهند آب و برق را قطع کنند. خودمان هم بیکار شده‌ایم و پول کارمندان را هم نداریم تا بدهیم لذا آن‌ها را نتوانستیم نگه داریم و رفته‌اند و مسافرکشی می‌کنند.

این مدیر سینما درباره مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: تا این لحظه، صاحبان سینما به دلیل این شرایط، از بازگشایی سینماها امتناع می‌کنند و البته حق دارند. من که خودم کارمند این سینما هستم، می‌بینم دخل و خرج سینما با هم نمی‌خواند. چطور سینما را با ۲ یا ۳ نفر مشتری که از صبح تا شب می‌آیند، باز کنیم؟ به علاوه گفته‌اند از ساعت ۶ عصر که زمان اوج فعالیت سینماها و مراکز فرهنگی است، باید تعطیل کنیم.

مصلحتی تاکید کرد: سینماهای دولتی مثل حوزه هنری شاید مشکلی برای پرداخت هزینه‌های خود ندارند، اما سینمای بخش خصوصی که می‌خواهد روی پای خودش بایستد، برایش مهم است و هزینه‌ها را باید از فروش گیشه بدهد.

مدیر سینما پارس اظهار کرد: اگر اجازه بدهند سینما تا ساعت ۲۴ باز باشد، در صورتی سینما را باز می‌کنیم که فیلم‌های مناسبی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: این روزها مردم به پلتفرم‌های آنلاین می‌روند، اشتراک می‌خرند و همه فیلم‌ها را تماشا می‌کنند. اگر این‌طور باشد که مخاطب هم بتواند فیلم را آنلاین در خانه همراه با خانواده ببیند، نمی‌شود سینما را باز کرد. اگر دولت بخواهد سینماها راه بیفتد، باید فیلم‌هایی سوای فیلم‌های آنلاین در سینما اکران شود.

مصلحتی تصریح کرد: اکران آنلاین خیلی به سینما ضربه می‌زند. فیلم‌ها باید بعد از اکران سینمایی به رسانه خانگی بروند. مثلا ما «زن‌ها فرشته‌اند ۲» را روی پرده داشتیم، همزمان ماهواره هم نشان می‌داد! این‌طوری چه چیزی از سینما می‌ماند؟

مدیر سینما پارس با اشاره به فواید نمایش فیلم خارجی در ابن زمان گفت: باید فیلم خارجی وارد اکران شود. رایت فیلم خارجی، کمتر از هزینه چندین میلیاردی تولید فیلم داخلی است. فیلم‌های هندی نیز رایت ارزانی دارند. من مطمئنم حتی اگر فیلم‌های قدیمی مسعود کیمیایی مثل «قیصر» و «داش آکل» هم امروز اکران شوند، فروش خواهند داشت.

این مدیر سینما در پاسخ به پرسشی درباره تسهیلات اعطایی سازمان سینمایی عنوان کرد: تسهیلات بعدا باید بازپرداخت شود و صاحبان سینما تشخیص دادند که نمی‌توان اقساط آن را پرداخت کرد. تسهیلات بلاعوض هم گرفتیم، ولی کمتر از ۱۰ میلیون تومان مبلغ ناچیزی بود.

وی در پایان گفت: باید کرونا تمام شود تا سینماها باز شود. باید کمک بیشتری به سینماداران انجام شود تا سینماها بتوانند روی پای خود بایستند. تا زمانی که ترس از کرونا باشد، سینماها راه نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید

امکان نجات سینماها با طرح ضمانت حداقل فروش/ سرمایه زیادی در حال نابودی است

بازگشایی سینما به این شکل با تعطیلی فرقی ندارد/ کسی حاضر به اکران فیلمش نمی‌شود

سینماها تا نوروز به درستی بازگشایی نشود ناگزیرم سالن‌ها را رستوران کنم

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است