«آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند» با گریم سه‌بعدی/ مسئولان ما هنردوست نیستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۱
فربد همدانی به صبا گفت:

«آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند» با گریم سه‌بعدی/ مسئولان ما هنردوست نیستند

فربد همدانی از پیش تولید نمایش «آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند» و مشکلات حوزه تئاتر می‌گوید.

فربد همدانی کارگردان و بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا از روند پیش تولید نمایش «آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند» گفت: این نمایش قرار بود پارسال روی صحنه برود اما بنا به دلایلی منتفی ‌شد سپس پیش تولید نمایش «آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند» اواخر خرداد ماه شروع شد و از اوایل مهرماه هم تمرین‌هایمان را شروع کردیم.

کارگردان نمایش «زری سلطان» ادامه داد: می‌توان گفت این نمایشنامه که کرامت یزدانی نویسندگی آن را برعهده دارد، شباهت‌هایی با نمایش «شهر قصه» بیژن مفید دارد اما این اتود برای اولین بار قرار است در سطح تئاتر ایران اجرا شود. در سطح جهانی سی‌وهشت سال پیش در روسیه چنین‌ نمونه‌ای کار شده است ولی این کار برای اولین بار با گریم سه‌بعدی روی صحنه می‌رود.

وی درباره خلاصه‌ای از این نمایش بیان کرد: در یک شب سرد زمستانی گرگی برای پیدا کردن همسر خود از کوهستان به جنگل می‌آید، اما در ادامه مسیر با کافه‌ای روبه‌رو می‌شود که در آنجا متوجه نکاتی درباره روابط آدم‌ها و حیوانات می‌شود.

همدانی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره مشکلات حوزه تئاتر گفت: مشکلات زیادی از لحاظ مالی و محدودیت‌های تمرین وجود دارد. به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌توانند سالن در اختیارمان قرار دهند از سوی دیگر در این دوران همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی تماشاخانه‌‌ها، هنرمندان مدت هاست که بیکار هستند و این اصلا خوب نیست.

این هنرمند جوان افزود: عامل اصلی مشکلات تئاتر، مدیریت ضعیف مسئولان این حوزه بوده است. قیمت سالن‌های خصوصی بسیار زیاد است و گرفتن سالن‌های دولتی هم شرایط خاص خود را دارد. تماشاخانه‌ها و سالن‌های سینما پرتکل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت می‌کنند اما در مقایسه با مشاغل پرخطر دیگر مدام تعطیل می‌شوند و مسئولان این حوزه هم برای صیانت از هنر و هنرمندان کاری نمی کنند.

همدانی در پایان درباره ساعت کار تماشاخانه‌ها بیان کرد: قبل از این تعطیلی ۲ هفته ای، می‌گفتند تماشاخانه‌ها باید تا ساعت ۶ شب باز باشند در صورتی که مخاطبان تئاتر از ساعت هفت شب به بعد به تماشای نمایش‌ها می‌آیند. این موضوع باعث استقبال کم از نمایش‌ها می‌شود و مشکلات مالی ما را چند برابر می‌کند. متاسفانه مسئولان ما هنردوست نیستند و به مشکلات هنرمندان بی‌توجهی می‌کنند.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است