«کارناوال وحشت» ترس ماورایی ندارد/ نگارش قصه دختری که هزار ساله است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸
الناز دادخواه در گفتگو با صبا:

«کارناوال وحشت» ترس ماورایی ندارد/ نگارش قصه دختری که هزار ساله است

الناز دادخواه درباره رمان «کارناوال وحشت» خود که به چاپ رسیده است و همچنین کارهای جدیدتر خود توضیح داد.

الناز دادخواه رمان نویس در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره مضمون کتاب جدید خود با نام «کارناوال وحشت» که توسط انتشارات موج منتشر شده است، توضیح داد: این رمان در ژانر وحشت است اما ترس ماورایی ندارد بلکه بیشتر براساس یک سری مستندهایی است که در اینترنت درمورد دیپ وب و دارک وب و صفحات مجازی که دچار خطرهایی هستند، نوشته شده است.

به گفته وی، نوشتن این رمان تقریبا هشت ماه زمان برده است.

وی درباره علت انتخاب اسم و مشکلاتی که در هنگام نوشتن رمان «کارناوال وحشت» داشت، عنوان کرد: فضا شبیه یک کارناوال و شهربازی است و به این دلیل این اسم را برای رمان انتخاب کرده ام. در هنگام نوشتن رمان پیدا کردن مطالب و ویدیو هایی که مرتبط با داستان باشد، همچنین قرار دادن خود به جای شخصیت ها و فضاهای داستان برای من سخت بود.

نویسنده رمان «گرگ زاده» درباره حمایت دولت در زمان شیوع کرونا از حوزه نشر و کتاب اظهار کرد: کرونا تقریبا در هر زمینه ای اثر خود را گذاشته است. برای ما نویسنده ها و ناشران زمانی که نمایشگاه کتاب تهران برگزار نشد، بسیار سخت بود و مشکلات زیادی را به همراه داشت، زیرا تلاش کرده بودیم کتاب ها را برای نمایشگاه کتاب تهران آماده کنیم و این اتفاق خسارت زیادی برای ما به وجود آورد. همچنین در این مدتی که در صندوق اعتباری هنر عضو هستم برای نویسنده ها مزایاهایی درنظر گرفته اند و به دلیل مسائل کرونا در این یک ماه، میزانی واریزی داشته اند. از این جهت دولت در این یک ماه حمایت کرده است و اگر به همین ترتیب ادامه دهند، به نظرم به جامعه نویسنده ها کمکی شده است.

دادخواه درباره رمان «دختر هزارساله » که در حال نگارش آن است نیز توضیح داد: «دختر هزارساله» رمانی فانتزی و تاریخی است و به این دلیل کمی طولانی تر از کتاب هایی است که نوشته ام زیرا همزمان خواندن کتاب های تاریخی و نوشتن از روی وقایع های آن زمان براست.

وی با اشاره به اینکه نگارش آن هفت ماه بشتر طول می کشد، توضیح داد: «دختر هزارساله» از قرون وسطی از سال ۱۰۲۰ شروع می‌شود. دختری ازخانواده روستایی و فقیر یکی از نیمه شب هایی که برای آب آوردن به جنگل می رود، گم می‌شود و به طور اتفاقی چشمه حیاتی را که در افسانه های قدیمی است و هزار سال یکبار روی زمین ظاهر می‌شود پیدا می‌کند؛ چشمه ای که اگر کسی از آن آب بنوشد، هزار سال عمر می‌کند. این بخش تخیلی داستان است و از آن به بعد زمان حال یعنی سال ۲۰۲۰ راداریم و او اتفاق های تاریخی که در زندگی خود مشاهده کرده است توضیح می دهد..

نویسنده «رز سیاه» درباره کارهای جدید خود گفت: یک رمان نیمه کاره دارم که به صورت آخر الزمانی است. درحال حاضر حدود دو فصل از آن نوشته شده است و برای جشنواره نوفه ارسال کرده ام و منتظر برگزاری جشنواره هستم که ببینم بازخورد آن چطور است و امکان برنده شدن دارد یا خیر و بعد درمورد ادامه دادن رمان تصمیم گیری می‎کنم.

افسانه ساده قمصری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است