روایت لحظه ترور رهبر حزب سوسیالیست ژاپن در «عکس‌های تکان دهنده» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

روایت لحظه ترور رهبر حزب سوسیالیست ژاپن در «عکس‌های تکان دهنده»

برنامه «عکس‌های تکان دهنده» شبکه هیسپان تی وی روز جمعه 23 آبان عکسی تاریخی از لحظه ترور رهبر حزب سوسیالیست ژاپن را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. 

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «عکس‌های تکان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) شبکه هیسپان تی وی در این قسمت، عکسی تاریخی از لحظه ترور «اینجیرو آسانوما» رهبر حزب سوسیالیست ژاپن در سال ۱۹۶۰ میلادی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

این برنامه که در هر قسمت به یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین عکس های تاریخ می پردازد، در این قسمت به سراغ عکسی از لحظه حمله یک دانشجوی راست‌گرا به رهبر حزب سوسیالیست ژاپن که به مرگ وی ختم شد، رفته است و موضوعاتی همچون حمله به سیاستمداران در جهان و استفاده از تصاویر خشونت‌بار در رسانه ها را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

این عکس که توسط یاسوشی یاگو، عکاس خبرگزاری «ماینیچی شیمبون» ژاپن ثبت شده است، به حدی تاثیرگذار بود که علاوه بر دریافت جایزه جهانی عکس فوتوژورنالیسم، توانست بعد از حدود یک سال جایزه معتبر «پولتزر» را نیز به خود اختصاص دهد که برای اولین بار این جایزه، به یک غیرآمریکایی اختصاص یافت.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای جمعه ساعت ۳:۱۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۶:۱۵، ۱۰:۱۵ و ۱۹:۱۵ و شنبه ساعت ۸:۴۵، ۱۴:۱۵ و ۲۱:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است