بررسی پرونده‌های فساد در «دادرسانه»/ داد یکسری افراد را به گوش مخاطبان می‌رسانیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۶
تهیه‌کننده «دادرسانه» به صبا گفت:

بررسی پرونده‌های فساد در «دادرسانه»/ داد یکسری افراد را به گوش مخاطبان می‌رسانیم

فاطمه قنبری تهیه‌کننده برنامه رادیویی «دادرسانه» می‌گوید این برنامه بدون قضاوت و با هدف روشنگری و مطالبه‌گری به پرونده‌های فساد می‌پردازد.

فاطمه قنبری تهیه‌کننده برنامه رادیویی «دادرسانه» که روزهای شنبه روی آنتن رادیو جوان می‌رود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره این برنامه توضیح داد: «دادرسانه» همانگونه که از نامش پیداست داد یکسری افراد را به گوش مخاطبان و شنوندگان برنامه می‌رساند و به آن‌ها می‌گوید که تنها نیستند و صدایشان از تریبون رادیو شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: آیت الله ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه یک زمانی گفت اگر فردی خلافی دید به قوه قضاییه بگوید و نترسد از اینکه ممکن است برایش خطر جانی داشته باشد و یا تهدید شود. ما بر همین اساس «دادرسانه» را طراحی کردیم و به مبارزه با پرونده‌های فساد می‌پردازیم. پرونده‌هایی که ما به آن‌ها می‌پردازیم برخی هنوز در جریان و محکومیت برای فرد خلافکار صادر نشده است و برخی دیگر به نتیجه رسیده و ما آن‌ها را مطرح می‌کنیم تا بگوییم قوه قضاییه پای کار آمده و ماجرا را خاتمه داده است.

تهیه‌کننده «دادرسانه» درباره بررسی پرونده‌هایی که هنوز در جریان است، بیان کرد: برخی از پرونده‌هایی را که ما به آن‌ها در «دادرسانه» می‌پردازیم، مردم به ما گفته‌اند و ما در اتاق فکر سردبیری آن‌ها را بررسی می‌کنیم و اگر جای کار داشته باشد روی آنتن می‌بریم. به عنوان مثال ما به بررسی پرونده زمین‌هایی در حصه اصفهان پرداختیم و باعث شد مشکل زمین مردم در برنامه ما حل شود. همچنین در متوقف شدن صید ترال «دادرسانه» بیشترین تاثیر را داشته است.

قنبری با اشاره به اینکه بررسی پرونده‌های در جریان نیازمند پیگیری است، عنوان کرد: به عنوان مثال ما در «دادرسانه» به پرونده شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پرداختیم و هنوز آن را پیگیری می‌کنیم تا مشکل برطرف شود.

وی افزود: در «دادرسانه» حرف مردم زده می‌شود تا اگر مسئولان نمی‌دانند، متوجه مشکلات شوند و بتوانند برای حل آن راه حلی پیدا کنند. در حقیقت این برنامه قصد قضاوت کردن ندارد بلکه می‌خواهد با مطالبه‌گری و روشنگری در بررسی پرونده‌های فساد از مشکلات مردم بکاهد و به آن‌ها امید بدهد.

تهیه‌کننده «دادرسانه» با اشاره به اینکه این برنامه تولیدی یک برنامه سخت و پرچالش است، گفت: پژوهش این برنامه پشتیبانی بسیار قوی دارد و ما با یک تیم پرونده‌ها را بررسی می‌کنیم و پس از چکش‌کاری‌های لازم آن‌ها را در برنامه بررسی می‌کنیم.

به گفته قنبری، برای اینکه در بررسی پرونده‌های فساد مشکلی به وجود نیاید یک کارشناس حقوقی «دادرسانه» را همراهی می‌کند.

وی با بیان اینکه «دادرسانه» یک برنامه رادیویی گفتگومحور است، خاطرنشان کرد: ما در برنامه و در خلال گفتگوها صحبت‌های کسانی که درگیر پرونده فساد هستند، پخش می‌کنیم و اگر دوستانی بتوانند در برنامه حاضر شوند از آن‌ها دعوت می‌کنیم که به برنامه بیایند تا صدایشان شنیده شود و کارشان راه بیفتد.

تهیه‌کننده «دادرسانه» در پاسخ به این پرسش که آیا دسترسی به پرونده‌ها راحت است یا نه، تصریح کرد: دسترسی به پرونده‌ها سخت نیست چراکه ما با قوه قضاییه در ارتباط هستیم و یکسری از پرونده‌هایی که حل شده است قوه قضاییه در اختیار ما قرار می‌دهد و در موارد دیگر مطالبه‌گران در سطح کشور مشکلات را با ما مطرح می‌کنند و ما آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا ببینیم به چه کسی مربوط می‌شود.

قنبری با اشاره به اینکه این برنامه دچار سانسور و تهدید از سوی برخی از افراد شده است، خاطرنشان کرد: زمانی که پرونده‌ زمین‌های اصفهان و شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را در برنامه بررسی می‌کردیم از سوی برخی افراد هم ما تهدید شدیم و هم افرادی که در برنامه حضور پیدا کردند اما برنامه را ادامه دادیم.

وی در پایان درباره استقبال مخاطبان از این برنامه رادیویی مطرح کرد: پیامک مخاطبان نشان می‌دهد برنامه را دنبال می‌کنند و از اینکه رسانه به پرونده‌های فساد می‌پردازد آنهم وقتی کمتر برنامه‌ای پرونده‌های فساد را بررسی می‌کند، خوشحال هستند و دیگر نمی‌ترسند از اینکه اگر خلافی دیدند، گزارش کنند.

«دادرسانه» روزهای شنبه ساعت ۲۱ به مدت ۵۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی فاطمه قنبری و گویندگی کیاداوود اسفندیاری روی آنتن رادیو جوان می‌رود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است