معرفی سینماهای دریافت‌کننده وام/ بدهکارترها رقم بالاتری دریافت می‌کنند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۳
صبا گزارش می‌دهد؛

معرفی سینماهای دریافت‌کننده وام/ بدهکارترها رقم بالاتری دریافت می‌کنند!

پردیس سینمایی کورش در صدر دریافت‌کنندگان وام برای بازپرداخت بدهی پخش‌کنندگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، بر اساس فهرستی که امروز ۲۰ آبان ماه از سوی سازمان سینمایی منتشر شد، تعدادی از سینماها برای دریافت وام دولتی برای تسویه بدهی خود با پخش‌کنندگان سینما معرفی شده‌اند.

در صدر این فهرست از نظر مبلغ، پردیس سینمایی کورش به مالکیت علی سرتیپی قرار دارد که مبلغ قابل توجه ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان را به عنوان وام دریافت خواهد کرد. وی همچنین ۳۹۰ میلیون تومان نیز به عنوان مالک پردیس سینمایی شکوفه دریافت خواهد کرد که دریافتی وی را به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان خواهد رساند. این مبلغ حدود ۲۰ درصد از کل مبلغ پرداختی به عنوان وام تادیه بدهی سینماداران به پخش‌کنندگان است. سرتیپی همچنین در مالکیت پردیس سینمایی گالریا نیز با محمدرضا صابری شراکت دارد که این سینما نیز ۲۳۰ میلیون تومان وام دریافت خواهد کرد.

از دیگر دریافت‌کنندگان عمده این وام، می‌توان به منوچهر محمدی اشاره کرد که به عنوان مالک/بهره‌بردار ۲ پردیس سینمایی مگامال و زندگی برای تادیه بدهی این دو سینما به پخش‌کنندگان، مبلغ ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

بر اساس بررسی صبا، مبالغ یادشده با ارقامی که در ۶ آبان ماه امسال به عنوان به‌روزرسانی جزئیات بدهی سینماداران به دفاتر پخش منتشر شده بود، مطابقت دارد.

بر این اساس سینماداران بدهکارتر از تسهیلات بالاتری برخوردار شده‌اند. این در حالی است که اصالت این شیوه حمایت، محل تردید است و اگرچه باعث تادیه بدهی به پخش‌کنندگان می‌شود، اما سینماهایی را که بدهی بالاتری داشته‌اند از حمایت دولتی بیشتری برخوردار می‌کند.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است