نسخه بین‌المللی «شهسوار» در جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان حضور می‌یابد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

نسخه بین‌المللی «شهسوار» در جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان حضور می‌یابد

مستند سینمایی «شهسوار» به نویسندگی و کارگردانی علی شاه‌محمدی به سی و هشتمین دوره جشنواره «فیلم‌های ورزشی» میلان راه یافت.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، فیلم مستند سینمایی «شهسوار» به نویسندگی و کارگردانی علی شاه‌محمدی به بخش مسابقه سی و هشتمین دوره جشنواره «فیلم‌های ورزشی» میلان راه یافت.

این فیلم با بهره‌گیری از فیلم‌های آرشیوی دیده نشده مثل فیلم رنگی غلامرضا تختی در دیدار با سیاوش کسرایی، کشتی او با حریف آمریکایی در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن که تختی برای تیم ایران موفق به کسب مدال طلا شد، و عکس‌ها و اسناد دیده نشده‌ای همچون دست‌خظ تختی و همسرش شهلا توکلی در هفته‌های پایانی زندگی جهان پهلوان، سعی در بازنمایی جدیدی از چهره این پهلوان دارد.

همچنین فیلم «شهسوار» با مصاحبه با افراد سیاسی و ورزشی مانند حسین شاه‌حسینی، اعظم طالقانی، روح‌الله جیره‌بندی، کاظم حسیبی و حسین شمشادی که اکنون در قید حیات نیستند تلاش می‌کند با بررسی زاویه‌های پنهان زندگی ورزشی، اجتماعی و سیاسی غلامرضا تختی تصویری واقعی از این  قهرمان بین‌المللی ارایه دهد.

در این فیلم مجید خدایی قهرمان سابق کشتی جهان در نقش غلامرضا تختی ظاهر شده و پرویز پرستویی روایت فیلم را بر عهده دارد.

به دلیل حساسیت شخصیت اجتماعی و ورزشی جهان پهلوان تختی برای مردم ایران و به دلیل حصول به نتیجه بهتر، فرایند تدوین و صداگذاری این فیلم ۲ سال به طول انجامیده است.

«شهسوار» برای روایتی نو از زندگی جهان پهلوان تختی از حضور شخصیت‌هایی چون مرحوم فعلی، از اولین مربیان تختی، ایرج راد بازیگر تئاتر و سینما، کشتی‌گیران اسبق تیم ملی مثل ایرج خورشیدفر، داود ایوب، علی‌اکبر حیدری و نیز دوستان نزدیک وی بهره برده است.

چهره‌ها و کشتی‌گیرانی همچون محمدرضا طالقانی، جواد کدیری، عباس فاطمی و بسیاری دیگر مشاهدات و شنیده‌های خود از غلامرضا تختی را برای نسل جدید بازگو می‌کنند.

«شهسوار» با مدت زمان ۹۸ دقیقه، محصول شرکت پخشیران و به تهیه‌کنندگی هارون یشایایی است.

«شهسوار» با تدوینی که این شخصیت ملی را بهتر برای مخاطبان غیرایرانی معرفی می کند با عنوان بین‌المللی «The man» در مجامع و جشنواره‌های بین‌المللی حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است