ساخت فیلم در حوزه سلامت موجب ارتقای فرهنگی می‌شود/ لزوم آشکارسازی نقاط تاریک | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۷
یک عضو هیات داوران جشنواره «مهر سلامت» با صبا مطرح کرد:

ساخت فیلم در حوزه سلامت موجب ارتقای فرهنگی می‌شود/ لزوم آشکارسازی نقاط تاریک

مجید برزگر می‌گوید جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» کمک می‌کند که هنرمندان با نگاه جسورانه‌تری زوایای پنهان حوزه سلامت را به مسئولان نشان دهند.

مجید برزگر کارگردان و نویسنده در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا، با اشاره به اینکه بسیاری از چالش‌های اجتماعی خاستگاه فرهنگی دارند، برگزاری رویدادهای موضوعی سینمایی را اقدامی ضروری دانست و گفت: در دنیای امروز و با گسترش فناوری، هیچ هنری به اندازه فیلم و سینما نمی‌تواند فرهنگ عمومی را تحت‌تاثیر بگذارد.

وی مطرح کرد: در چنین شرایطی است که می‌توان با استفاده از فیلم و سینما نگاه و نگرش انسان‌ها به موضوعات مختلف را اصلاح کرد.

عضو هیات‌داوران دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های فیلم یک الزام اجتماعی است، تاکید کرد: برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت با رویکرد مهرورزی در حوزه سلامت و امیدبخشی، نگاه عمومی به موضوع سلامت و ابعاد آن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند جای بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی را برای ارتقا این مهم پر کند.

این کارگردان اظهار کرد: ساخت مدرسه و یا مکان‌های آموزشی تنها یکی از شئون فعالیت‌های خیریه است و در دنیای امروز و با اثرگذاری بالایی که فیلم و سینما روی فرهنگ نسل‌ها دارد، حضور خیرین در برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت قابل تحسین است. این حضور علاوه بر آنکه کمک می‌کند جشنواره با کیفیت بهتری برگزار شود و بتواند اثرگذاری بهینه در آگاهی‌بخشی به جامعه داشته باشد، می‌تواند آغازی برای گسترش فعالیت‌های خیرین در سایر رویدادهای فرهنگی و فرهنگسازی در امور خیریه در حوزه سلامت باشد.

وی با اشاره به اقتضائات فیلم کوتاه تصریح کرد: فیلم کوتاه اساسا به هیچ نهاد و یا سازمانی وابسته و بدهکار نیست و به همین دلیل جسارت و شجاعت بیشتری در انتخاب موضوع و یا پرداخت به آن دارد. در چنین شرایطی، جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت کمک می‌کند که هنرمندان با نگاه دقیق‌تر و جسورانه‌ای به موضوع سلامت و آسیب‌شناسی ابعاد مختلف آن بپردازند. در واقع این جشنواره سبب ترغیب بیشتر هنرمندان به فعالیت در محور سلامت خواهد شد و همین موضوع حتی در آگاهی‌بخشی به مسئولان نیز اثرگذار است و می‌تواند چراغ را روی نقاط تاریکی بی‌اندازد که از دید آنان پنهان مانده است.

برزگر با اشاره به لزوم تعامل وزارت بهداشت با جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت، مطرح کرد: بخش زیادی از بالا بودن آمار تلفات و مبتلایان بیماری کووید ۱۹ به دلیل فقدان‌فرهنگ سلامت در جامعه است. اگر فرهنگ عمومی برای مقابله با چالش‌هایی از این قبیل در سطح قابل قبولی بود، این آمار به مراتب کمتر بود و وزارت بهداشت مجبور نبود این میزان هزینه‌ مالی و انسانی در بخش درمان را متحمل شود.

وی افزود: بدون شک ساخت فیلم کوتاه و مستند درباره سلامت هزینه‌های به مراتب کمتری دارد اما می‌تواند نقش‌آفرینی بسیاری در ارتقا فرهنگ سلامت داشته باشد. بنابراین تعامل وزارت بهداشت با این جشنواره نه‌تنها اقدامی فرهنگی است بلکه با کمترین هزینه، این وزارتخانه را در دستیابی به اهداف خود کمک می‌کند.

عضو هیات‌داوران دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت در پایان تصریح کرد: وزارت بهداشت می‌تواند علاوه بر حمایت، نقش مهمی در جهت‌دهی جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت به سمت حوزه‌های مدنظر داشته باشد و فرهنگ عمومی را در مقابله با چالش‌های دیگر و آتی از جمله دیابت، فشار خون و دیگر امراض جسمی، بیماری‌های روانی مانند افسردگی و یا حتی آسیب‌های اجتماعی ارتقا دهد.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقا فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

عکس از متین قاسمی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000