توضیحات دبیرخانه جشنواره کودک درباره «ماهی و برکه»/ «سفر سبز»جایگزین شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۷

توضیحات دبیرخانه جشنواره کودک درباره «ماهی و برکه»/ «سفر سبز»جایگزین شد

با انصراف فیلم بلند داستانی «ماهی و برکه» از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان، دبیرخانه جشنواره درباره این انصراف توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فیلم سینمایی «ماهی و برکه» ساخته علی براتی به دلیل نداشتن پروانه سینمایى، اجازه حضور در بخش سینمایی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را ندارد.

دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان لازم دید تا توضیحاتی را در‌باره انصراف این فیلم و اعتراض سازندگان آن منتشر کند که در ادامه می‌خوانید:

فیلم بلند داستانی «ماهی و برکه» تنها فیلمی است که از سی‌ و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان انصراف داده است. این فیلم با پروانه غیر سینمایی درخواست شرکت در بخش مسابقه جشنواره را داشته که این موضوع خلاف مقررات این جشنواره بود. بنابراین درخواست دست‌اندرکاران این فیلم مبنى بر انتخاب در بخش سینمایی با مقررات جشنواره همخوانی نداشت و سازندگان «ماهی و برکه» نیز به دلیل تبدیل مجوز ساخت اثر خود از ویدئویى به فیلم سینمایی آن را از جشنواره خارج کردند. این نکته ضروری است که فیلم یاد شده در بخش فیلم‌های بلند داستانی، بر اساس آنچه پروانه ساخت آنها بود و در هنگام ثبت نام نیز قطعا به آن توجه داشتند، پذیرفته شده بود.

در همین راستا هادی انباردار تهیه کننده فیلم به دبیرخانه جشنواره اعلام کرد، به این دلیل از جشنواره انصراف می دهم که قصد دارم پروانه سینمایی برای این فیلم بگیرم و بعدها با پروانه فیلم سینمایی، در جشنواره دیگری حضور پیدا می کنم و در حال حاضر این فیلم برای نمایش خانگی مجوز گرفته است.

این در حالی است که طبق مقررات همه جشنواره‌ها، فیلمی که پروانه غیرسینمایی داشته باشد نمی‌تواند متقاضی حضور در بخش سینمایی هر جشنواره از جمله جشنواره فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان باشد و طبیعى است که صاحبان این اثر باید با اشراف به مقررات مندرج در فراخوان و مطالعه دقیق آن، اقدام به ثبت نام در بخش غیرسینمایى مى کردند که این اتفاق صورت نگرفته و به همین دلیل و با توجه به مقررات موجود، فیلم رزرو «سفر سبز» به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید گائینی (محصول مرکز سیمای قم) که از سوی هیات انتخاب، برگزیده شده بود، جایگزین فیلم بلند داستانی «ماهی و برکه» شد.

همچنین تغییر نوع پروانه این اثر از ویدئویى به سینمایى، به دبیرخانه جشنواره ارتباطى ندارد و سازندگان این فیلم باید قبل از ارایه اثر به دبیرخانه جشنواره، از طریق اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی اقدامات لازم را برای اخذ پروانه سینمایی انجام مى دادند و سپس متقاضی شرکت در بخش سینمایى جشنواره می‌شدند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است