مشغول نگارش «صد سال تنهایی» هستم/ سریالی ۱۰۰ قسمتی از تاریخ ۱۰۰ ساله | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳
جابر قاسمعلی در گفتگو با صبا:

مشغول نگارش «صد سال تنهایی» هستم/ سریالی ۱۰۰ قسمتی از تاریخ ۱۰۰ ساله

جابر قاسمعلی می‌گوید این روزها مشغول نگارش یک سریال صد قسمتی با نام «صد سال تنهایی» و یک فیلمنامه سینمایی است.

جابر قاسمعلی فیلمنامه نویس و منتقد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره آخرین فعالیت‌های خود در عرصه نویسندگی بیان کرد: چند سالی است که مشغول نگارش سریالی ۱۰۰ قسمتی با نام موقت «صد سال تنهایی» هستم.

وی ادامه داد: این مجموعه که تهیه‌کنندگی آن را محمد مسعود برعهده دارد، یک ملودرام و شخصیت اصلی آن یک زن است. همچنین قصه این مجموعه از سال ۱۳۰۰ شمسی تا ۱۴۰۰ شمسی روایت می‌شود.

این فیلمنامه‌نویس با اشاره به اینکه حدود ۵۰ قسمت از مجموعه به نگارش درآمده است، عنوان کرد: فعلا در حال رایزنی با شورای فیلم و سریال سیمافیلم برای اصلاح و بازنویسی فیلمنامه هستیم.

قاسمعلی با بیان اینکه این مجموعه قرار بود در صورت فراهم شدن شرایط سال گذشته وارد مرحله تولید شود، اظهار کرد: به واسطه فراهم نشدن شرایط این کار به تعویق افتاد اما احتمالا این مجموعه سال آینده وارد مرحله پیش تولید شود. تا آن مقطع من هم بخش عمده‌ای از کار را بنویسم و شاید حتی نگارش آن را به پایان برسانم.

وی تاکید کرد: البته صحبت‌هایی مطرح است که قصه را تا مقطع انقلاب به پایان برسانیم که اگر این اتفاق بیفتد نگارش این مجموعه زودتر به پایان می رسد.

این فیلمنامه نویس در پاسخ به این پرسش که آیا این مجموعه برگرفته از کتاب «صد سال تنهایی» است یا نه، خاطرنشان کرد: این سریال ارتباطی با کتاب «صد سال تنهایی» نوشته گابریل گارسیا مارکز ندارد و من تنها به دلیل آنکه قصه ام صد قسمت است و صد سال به طول می‌انجامد نام «صد سال تنهایی» را برای آن برگزیدم اما اگر قرار باشد قصه در مقطع انقلاب به پایان برسد احتمال نام سریال نیز تغییر خواهد کرد.

به گفته قاسمعلی، هنوز کارگردانی برای این مجموعه انتخاب نشده است.

وی در پایان با اشاره به جدیدترین فعالیت‌های سینمایی خود نیز تصریح کرد: در سینما یک فیلمنامه طنز با نام «مو بور یا مو مشکی کدام یک؟» را آماده دارم. این قصه به دوستی واگذار شد اما به واسطه شیوع ویروس کرونا فیلمبرداری این فیلم به تعویق افتاد. احتمال دارد فیلمنامه به سمت من بازگردد و من برای ساخت فیلم با دوست دیگری وارد مذاکره شوم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است