اعلام جزئیات مراسم پایانی آکادمی سینماسینما/ جواد یحیوی مجری مراسم شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴

اعلام جزئیات مراسم پایانی آکادمی سینماسینما/ جواد یحیوی مجری مراسم شد

دومین دوره جایزه آکادمی سینماسینما با اجرای جواد یحیوی 19 مردادماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، به نقل از روابط عمومی جایزه آکادمی سینماسینما، مجری مراسم پایانی جایزه آکادمی سینماسینما، جواد یحیوی مجری و بازیگر با سابقه تلویزیون و سینماست.

همچنین مجید توکلی کارگردان سینما این مراسم را کارگردانی خواهد کرد و برنامه به شکل مستقیم از کانال سینماسینما در آپارات پخش خواهد شد.

در این مراسم از واروژ کریم مسیحی کارگردان مطرح سینما تقدیر می‌شود و تندیس مهرگیاه «پاسداشت یک‌ عمر عشق به سینما» به وی اهدا می‌شود.

در مراسم پایانی، هشت جایزه در هشت رشته به برندگان اهدا می‌شود که شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه نویس، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمساز اول، بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم کوتاه است.

علاوه بر جوایزی که از طرف چرم درسا و برند هنگامه به برندگان اهدا می‌‌شود، از طرف بنیاد الگن یک نهال بلوط هم به برندگان هدیه داده می‌شود. بنیاد الگن پویشی مردمی است که با شعار «جاهای خالی را با درخت پر کنیم» سعی بر مرمت، توسعه و نگهداری از گونه‌های جنگلی و حیات‌وحش زاگرس دارد.

۸۵ عضو آکادمی شامل سینماگران و منتقدان، بهترین انتخاب های خود را از میان تمامی فیلم‌های اکران شده درسال ۹۷ برگزیدند.

همچنین در این مراسم، چهره موثر سال ۹۷ سینمای ایران معرفی می‌شود. ۲۰۷ روزنامه نگار سینمایی و فعال رسانه‌ای از بیش از ۶۰ رسانه مکتوب، آنلاین، اینترنتی و سمعی و بصری با آرای خود چهره موثر سال ۹۷ را از میان تمامی شخصیت‌های فعال در سینمای ایران انتخاب کردند.

آیین پایانی دومین دوره جایزه آکادمی «سینماسینما» به دبیری کیوان کثیریان و ریاست کیانوش عیاری روز ۱۹ مردادماه در هتل انقلاب تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است