پای نتفلیکس به هالیوودِ خاورمیانه باز شد/ آغاز پخش اولین سریال مصری نتفلیکس

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از رویترز، سرویس محتوای آنلاین نتفلیکس پخش مجموعه تلویزیونی مصری خود با عنوان «ماوراءالطبیعه/Paranormal» را از روز پنج شنبه 5 نوامبر آغاز می کند، پخش این مجموعه گامی مهم در راهبرد خاورمیانه ای این سرویس استریم مشهور دنیا خواهد بود.

مجموعه «ماوراءالطبیعه» براساس کتاب احمد خالد توفیق نویسنده مصری ساخته شده و درباره دکتری است که عقاید علمی طولانی مدتش به طور ناگهانی زیر سوال می رود. از این رمان تحسین شده عربی بیش از ۱۵ میلیون نسخه به فروش رفته ‌است.

احمد شرقاوی مدیر بخش عربی و آفریقایی نتفلیکس درباره این سریال گفت: برنامه ما سرمایه‌گذاری روی فیلمسازان عرب، تولیدات عربی و محتوای عربی است، ما چهار پروژه دیگر به علاوه  «ماوراءالطبیعه» را خواهیم ساخت.

امر سلامه یکی از تهیه کنندگان «ماوراءالطبیعه» نیز درباره ساخت این مجموعه گفت: این کار یکی از پروژه های عمری من است، رمان را از وقتی که بچه بودم دوست داشتم، ما از سال 2006 به دنبال ساخت این مجموعه بودیم.

کشور مصر به طور تاریخی به «هالیوود خاورمیانه» مشهور است و تولیدات این کشور به طور گسترده در سراسر منطقه خاورمیانه نمایش داده می‌شود.

سرویس استریم نتفلیکس اعلام کرده انتظار دارد تا پایان سال مراحل فیلمبرداری 150 اثر تولیدی را به اتمام برساند و می خواهد در چهارماهه اول سال 2021 نسبت به همین بازه در سال 2020 نیز برنامه های بیشتری را در دستور کار قرار دهد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/